twitter

hhmmm...KL...sepatutnyer aku gembira ada kat sini...kota mimpi org kata..semua ada...tapi sejak aku di sini terasa kesedihan sentiasa ada di dlm hati aku..walaupun aku ada kawan2 yg baik, yg sentiasa menyokong aku tapi rasa sedih itu tak pernah hilang...setiap kali jasad aku di sini, hati aku mesti sedih..tambah pulak bila aku ke tempat2 yg aku pernah pergi sebelum ni...lagi sedih..kalaulah hati ni dpt di pamerkan, pasti org ramai dpt tengok hati aku menangis...aku tak tahu kenapa...macam ada 'sesuatu' yg sentiasa membayangi rasa sedih itu..bukan nak ada2kan ceriter tapi ni hakikat yg aku alami...aku selalu berfikir & masih tercari2 jawapan utk 'sesuatu' tu tapi tak jumpa lagi..APA & KENAPA..???masih tergantung persoalannya...
kalau diikutkan memang aku lemah dgn semua ni tapi aku kuatkan jugak hati & diri aku ni semata2 utk mencari rezeki kat sini...aku sentiasa berdoa pd Tuhan supaya beri aku kekuatan utk menempuh dugaan ini...bukan senang jadi diri aku..terlalu byk dugaan & cabaran..jika lemah, dah lama aku tersungkur...hhmmm...
sekarang ni, aku cuma sentiasa berdoa pd Tuhan supaya dipermudahkan segalanyer...semoga segala cita2 & impian aku dimakbulkan Tuhan..aku jugak berharap & mintak jasa baik kawan2 yg mengenali diri aku turut mendoakan perjalanan hidup aku...insyallah kalau bukan aku, hanya Tuhan je yg mampu balas jasa korg semua...insyallah...
dah tak ada apa lg utk aku luahkan..hanya ni je yg termampu...hanya blog ni je yg menjadi teman setia aku...semoga hati aku akan lebih tenang...insyallah...
sekian...salam sayang utk semua...berundur dulu...
through my window...

through my eyes...




SaiF'4eveR
satu keinginan di atas keinginan yang lain...
31 January 2010 | 0 KoMeN |
KUALA LUMPUR, kota mimpi...
di sini aku jelajahi makna kejayaan & kegagalan...
di sini jugak aku terokai erti kebebasan & kesunyian...
semakin luas aku melihat dunia, semakin kecil aku merasakan diri ini...
semakin jauh aku tinggalkan kenangan, semakin dekat aku rasakannya di hati...
sekali aku melangkah, biarkan aku teruskan perjalanan ini...
walaupun sendirian, hanya TUHAN yang tahu dukalara hidup aku ini...
hhhmmmmm....
SaiF'4eveR
satu keinginan di atas keinginan yang lain...
30 January 2010 | 0 KoMeN |
ANAK ANGKAT...hhmmm...anak org lain yg dibela oleh keluarga lain...yg tx ada pertalian darah...sedihkan bila tau kita ni anak angkat semata2..lebih sedih jika keluarga yg selama ni pelihara kita, mengungkit perkara yg dulunyer dianggap rahsia...macamne perasaan si anak tu.??..pernah tx korg fikir @ alami..??hhhmmm...
memang la besar pahala memelihara anak angkat ni..tambah pulak kalau si anak tu dari golongan yatim piatu..dijaga dgn pnuh belai kasih syg..cukup makan pakai..tx da diskriminasi antara anak kandung & anak angkat..memang besar pahalanyer di akhirat..tp akan jadi dosa besar jika anak itu tx mendapat apa yg sepatutnyer...lebih malang asal asulnyer di pertikaikan..diungkit2..manusia jenis apa ni..???kalau tx ikhlas, jgn la ambik anak angkat..tx ikhlas, tx redha, tx bersyukur...buat tambah dosa je..
memang sedih bila jadi macam ni...orang yg kita anggap boleh jaga kita, boleh bagi kasih syg, boleh berkongsi gembira & sedih, akhirnyer buat macam ni pada kita...manusia mana yg tx sedih...cuba bagitau aku...tx ada sorg pn dlm dunia ni yg tx ada perasaan sedih..semua akan rasa macam tu..aku yakin..
tapi apa boleh buat..tu la manusia...macam2 rupa & perangai...ada yg baik & ikhlas tapi ada jugak yg sebaliknyer...terpulang pada korang nak jadi yg mana...
apa2 pn suara anak angkat ni selalunyer ibarat seperti suara golongan minoriti..tx da sape yg dengar...tx da sape yg peduli...dh besar panjang pandai2 la hidup...tu la nasib anak angkat...huhuhuhu...
sori entry kali ni agak sedih...tq sebab luangkan masa utk membacanyer...salam semua...
SaiF'4eveR
satu keinginan di atas keinginan yang lain...
16 January 2010 | 0 KoMeN |
dah seminggu sekolah dibukak..hhmm..bila tengok berita, baca news, teringat balik zaman sekolah aku dulu...1st day masuk darjah 1.kenangan yang tx pernah aku lupa sampai bila2..sape yang tx teruja nak masuk sekolah kan..??termasuk la aku...hepi & teruja sangat masuk darjah 1..smua serba baru..baju baru, kasut baru, beg baru, pensel case, warna, buku...semuanyer serba baru..seronok la sgt masa tu. zaman aku dulu bukan mcm sekolah sekarang..aku rasa mostly sekolah sekarang ni semuanyer sekolah pagi..aku dulu sekolah sesi petang.panasnyer jangan cakap la..terik yang amat..nasib la pakai seluar pendek masa tu...seksi betol..hahahaha..
1st day sekolah, pagi2 llg aku dh bangun..kemas beg sekolah..tx sabar sgt...tengahari tu ayah aku hantar p sekolah. lepas je masuk kelas, ayah aku tunggu kejap kat luar..tu pun tx lama, lepas tengok aku dah mula nak berkawan, ayah aku terus balik. tx da nak tunggu2 sampai kelas habis..bukan mcm budak sekolah skrg ni..manja sgt..sikit2 nk nangis..cengeng betol..aku dulu slumber je..dh dpt kwn ok la tu..
dulu aku kelas 1 Kuning..guru kelas aku nama Cik Punitha..ketua kelas aku nama Haslam...penolong pulak nama Phamini..1st day kelas, tx byk sgt belajar..kita org cuma diberikan skeping kertas lukisan & disuruh melukis..time tu mmg aku suke sgt kalau bab2 melukis & mewarna ni..mmg hobi aku...hehehehe...dh dpt kertas & wrna, aku leka la melukis ikut imaginasi aku..ingat lg lukisan aku masa tu bertemakan suasana kampung...mcm2 lukisan aku dpt tengok masa tu..ada yg cantik..ada yg boleh tahan..ada yg kene gelak je..tp yg penting lukisan aku tetap cunnn....hehehehe...
hhhmmm..kawan pertama yg aku kenal nama Firdaus..masa tu aku tx tau nape susah sgt nk ingat & sebut nama dia..tx tau nape..asyik2 lupa je..lastnyer aku panggil 'wei' je..hahahaha...tp lama2 aku ingat jugak nama dia..kawan perempuan pertama yg aku kenal pulak nama Suhaili..ada 1 benda yg dia buat dlm kelas.aku tengok pun tergelak..sejak tu kami jd kawan..dh beberapa bulan, baru la aku kenal semua org..ada yg ok..ada jugak yg 'kekwat'..huh..!!sampai hari ni aku masih ingat lg muka dorg semua & kalau terjumpa balik confirm aku boleh ingat nama dorg semua.tp 2 org member yg aku paling ingat ialah Firdaus & Suhaili..dorg la member pertama aku masa darjah 1 dulu..tah pe yg dorg buat skrg ni & kat mana agaknyer dorg tu..hhhmmm...
ni da 1 peristiwa yg paling aku ingat & tx boleh lupa sampai hari ni..ada sorg ni nama dia Router..after loceng rehat bunyi, dia terus masuk kelas..nk jd citer, seluar kat bahagian poket basah,then bila cikgu tanya nape basah, dia kata dia simpan aiskrim sbb tx sempat nk habiskan masa rehat..1 kelas tergelak..korg bayangkan dia boleh simpan aiskrim yg bentuk kon tu dlm poket seluar dia..mcmne tu..??mesti rasa sejuk je dia punyer tttuuuutttt....hahahaha...mcm2 perangai..zaman kanak2 la katakan..sampai hari ni aku tx boleh lupa peristiwa tu..hehehehe...
bila duduk2 saje, kdg2 aku teringat balik zaman kanak2 dulu..hepi, tx da sebarang masalah, tx da persaingan, tx da perasaan dengki...semuanyer indah..tp syg semuanyer dh berlalu...
betol kata seseorg yg aku pernah kenal...'kenangan itu mengajar kita erti kehidupan'...apa yg terlepas mmg tx boleh diulang semula tp kita boleh jdkan kenangan tu sbg sempadan utk kita teruskan kehidupan yg penuh dgn pancaroba ni..kata2 tu aku pegang sampai hari ni...
hhhmmm...cukup la utk kali ni..saje je nk kongsi kenangan terindah yg pernah aku miliki dgn korg semua..kdg2 benda ni boleh buat aku tergelak sorg2..hahahaha...aku sure korg pun mesti masih ingat lg kenangan zaman sekolah korg..mesti ada peristiwa yg lawak kn..??simpan la baik2 dlm otak korg..susah nk dpt kenangan mcm tu..ok la..adiioosss semua...
SaiF'4eveR
satu keinginan di atas keinginan yang lain...
12 January 2010 | 0 KoMeN |
salam kembali..lama dah aku tx update blog..juz upload pic2 je..tu pun semuanyer peristiwa tahun 2009..macamne dgn tahun 2010??apa citernyer??hhhmmm...aku pun tx tau macamne nak mulakan entry di tahun baru ni...
ok la..lets start with azam di tahun baru...aku pasti setiap orang akan pasang azam baru..asal je masuk tahun baru, azam pun mesti baru..semuanyer kene la baru..ye tx.??macam dah jadi trend @ tradisi setiap tahun...sebut je tahun baru, azam pun baru la..walaupun azam yg dulu tx tercapai lg..macamne tu..??sape nak jawab..???..
aku..???hehehe...aku tx da langsung azam baru tahun ni..azam aku sama je.tx pernah berubah..salagi aku belum capai apa yg aku nak dalam hidup ni, selagi tu la aku akan guna pakai azam aku tu..pada aku lebih baik aku fokus pada sesuatu tu hingga berjaya sebelum bertukar kepada yg baru..lg pun aku tx nak terburu2..biar slow tp steady..hehehe..steady ke??macam dah goyang je..huhuhuhu..apa lg nak citer ek??
hhmmm...aku tx nak sentuh pasal kerjaya & percintaan buat masa ni.biar la aku simpan dulu.dah sampai masa sesuai baru 'open table'..hahahaha...so utk kali ni & masa2 akan dtg aku akan byk berciter pasal diri & kehidupan yang aku lalui..bolehkan.??sure boleh la..hehehehe..
tahun 2010 ni, aku berdoa & berharap sgt, kehidupan aku akan lebih baik, brjalan lancar & sentiasa di permudahkan.tx seperti tahun lepas, byk dugaan & ujian yg kene aku lalui..walaupun teruk jugak 'ditibai' aku still dapat bertahan & bersabar..aku anggap tu semua ujian dari Tuhan..aku tau Tuhan sayang pada aku...sebab tu aku di duga macam tu..harap tahun ni ujian tx segetir tahun lepas..insyallah..amin...
hhmmm...cukup la setakat ni ntry aku kali ni..next time aku update lg..ni tengah usaha utk download video dari bebudak RS..tah macamne tah caranyer pun aku tx tau..once aku dah berjaya dapat, aku akn upload dalam blog aku ni..so tungguuuu...hehehehe...
ok la, aku chou dulu...
salam sayang utk semua..luv u...
SaiF'4eveR
satu keinginan di atas keinginan yang lain...
11 January 2010 | 0 KoMeN |
actually, there is a place in our heart where THOUGHTS become DREAMS...DREAMS become WISHES...WISHES become REALITY...


i believe in my faith...i believe in my goals...i believe in my love...i believe in my family...i believe in my frenz...& the most important i believe in myself...

may this new year 2010 brigthen my life...insyallah...
to all my frenz & also blogger, hepi new year 2010...
SaiF'4eveR
satu keinginan di atas keinginan yang lain...
01 January 2010 | 0 KoMeN |