twitter


Assalamualaikum semua...salam tahun baru 2016...mungkin dh agak lambat utk ucapan tu tapi rasanya tu lebih baik dari tak ucap langsung...aiishhhhh...rasa mcm baru je sambut kedatangan tahun 2015 tapi hari ni dh masuk tahun 2016...cepat sungguh masa berlalu...
Macam-macam yg berlaku di sepanjang tahun 2015...ada suka, duka, gembira, sedih...tawa, nangis...pahit, manis...semuanya cukup adunan...cukup rasa...tapi aku tak nak ungkit lagi kisah2 lama...biar la semua tu berlalu menjadi kenangan...yg dh lepas biarkan lepas...sekarang aku sedang mencari kekuatan utk sinar baru...aku amat mengharap ada 'miracle' utk tahun baru ni...cukup2 lah dgn apa yg aku dh lalui sepanjang tahun lepas....
Azam baru..???..hhhmmm tahun ni banyak azam aku....ada yag aku kekalkan dr tahun lepas & ada yg aku add on utk perbaiki lagi diri aku ni...harapan & doa aku semoga semua azam aku tahun ni akan tercapai hendaknyer...aku akan usahakan...Insha Allah...
Bagi diri aku, utk azam baru aku akan bahagikan kepada 3 iatu Life, Career & Love...jom scroll down azam baru aku...

LIFE
  • perbaiki hubungan dgn Tuhan, keluarga & rakan2 supaya lebih baik & akrab...
  • memperbaiki diri utk jadi yg lebih baik dr sebelum ni...tahun lepas nakal sikit...so kene cover balik utk tahun ni...hahahaha...
  • target nk kumpul duit utk kerjakan umrah...doa2kan la...semoga dipermudahkan...
  • dalam hati teringin nak ada rumah sendiri...sedang berusaha ke arah itu jugak...
  • mengurangkan tunggakan hutang yg ada & tak bercadang utk berhutang...hehehehe...
  • memberi lebih perhatian kepada kesihatan...maklum la dh masuk 3series ni...risau jugak..skg ni tak kira muda @ tua...penyakit senang datang...
  • tahun ni nak join seberapa banyak run yg ada...kalau boleh setiap bulan at least aku join 1 marathon...
  • perut dh makin kedepan, so azam nak 6pax kan perut ni...tah mampu ke tak...huhuhuhu...harus cuba...
  • nak terbang dgn paragliding...dh lama nak buat tapi tak berkesempatan...
  • aktiviti holiday mungkin tidak ada utk tahun ni...harap maklum...

CAREER
  • sekarang ni mmg la aku dh ada pekerjaan tetap & stabil cuma dr segi kepuasan diri aku belum rasakannyer...dlm minda & hati aku masih mengharap utk bergelar sorang pramugara...mungkin tahun ni aku akan selalu menyertai interview...
  • memandangkan keadaan ekonomi yg makin meruncing skg ni, aku sedang berusaha mencari peluang utk buat side income...kerja apa..???..jd model mungkin...sapa tau...hehehehe...

LOVE
  • tahun lepas mungkin nasib tak menyebelahi aku...mungkin belum ada rezeki lagi...rasa sakit dlm hati tu membawa hingga ke penghujung tahun 2015 & masih terasa hingga ke hari ni...tahun 2016 ni, aku masih mencari pasangan yg sesuai utk aku...cuma aku lebih banyak berserah pada takdir & masa utk tentukan semua ni...aku dh malas nak terlalu fikir...#single #merawatlukaterpendam

Ini lah azam baru & lama aku untuk tahun 2016...aku doa & berharap dapat capai azam aku ni sebelum penghujung tahun 2016...tu pun kalau aku sempat...hidup ni singkat...semoga usaha aku diberkati oleh Allah swt...
Perkara yg lepas biarkan ia menjadi sejarah...hari yg mendatang mari kita cipta sejarah...
Tahun baru, Saif yg baru...


16 January 2016 | 1 KoMeN |

1 KoMeN:

  1. Cik Ash
    Jan 18, 2016, 9:54:00 PM

    selamat tahun baru... datang sini blogwalking follow back blog ni....

Post a Comment