twitter

Entry kedua utk hari ni ialah tentang teambuilding yg telah diadakan oleh ex-office aku kat Penang pd 29/8/2015...kali ni aku dijemput utk bersama-sama meriahkan aktiviti...committee telah memilih Pulau Jerejak sbg tempat utk ber'teambuilding'...seberang Penang je...hehehehe...sebagai ex-staf kat Penang memang aku teruja sgt bila dpt join aktiviti mcm ni...maklum la dpt berjumpa semula dgn kawan2 lama...seyes baru je berapa bulan pindah aku dh rasa rindu sgt dgn geng2 kat sana...
aku bergerak dari Ipoh seawal 5 pagi...memang ngantuk & penat sikit tapi demi memenuhi janji dgn teman2 yg lain aku gagahkan jugak diri yg tak berapa nk gagah ni...hahahahaha...aku tiba di sana tepat jam 7 pagi...aku terus ke branch lama utk ambil t-shirt & berjumpa dgn kawan2 lama...adat org yg baru pindah, macam2 soalan keluar...jenuh jugak nk jawab...semuanya soalan yg sama...best ke tak tempat baru...???...& jawapan aku mesti la .........P & C.........hehehehehehe...




selesai sesi mengagihkan t-shirt serta beg, kami berhimpun di hall branch utk mendengar sikit taklimat dr pengerusi committee & bos...ramai staf yg tak dpt turut serta dlm aktiviti kali ni...mungkin kerana cuti berangkai, ramai yg dah ada plan lain bersama keluarga...mcm biasa sebelum berangkat, kami beramai-ramai bergambar kenangan depan branch...



perjalanan dari branch ke sini, kami perlu melalui jambatan kebanggaan warga Pulau Pinang sebelum berkumpul semula di jetty jerejak...kali ni tiada bus, semua sendiri2...ada yg car pool...mcm aku yg buta jalan area pulau harus la menumpang org...hehehehehe....



agak lama jugak kami menunggu boat yg akan membawa kami ke destinasi...tah apa yg lambat sgt pun aku tak tau la...kesempatan yg ada ni la ramai yg ambik peluang berwefie...tak sah kalau tak bergambar group ni...hahahahahaa...



kami di pecahkan kepada 3 group utk menaiki 3 buah boat berasingan...perjalanan ke Pulau Jerejak mengambil masa dlm 30minit jugak la...nak kata panorama cantik, pada aku biasa2 je sbb bukannyer jauh pun daratan dgn pulau...air lautnyer pn bukan kebiru-biruan lagi...huhuhuhu...


sampai je kat resort, kami disambut oleh para pekerja resort dgn hidangan minum pagi...kene isi perut dulu sebelum boleh mulakan aktiviti...selesai sarapan, semua berkumpul di dataran utk buat senaman ringkas...terdapat jugak perubahan pada group...dari 7 group, kini jadi 5 group saja...ramai yg tarik diri di saat2 akhir...tak apa la, janji yg datang enjoy...just for fun...


selepas taklimat ringkas, ni la aktiviti pertama yg perlu aku laksanakan...setiap ahli kumpulan perlu melakukannya utk mendapat markah...aku & ahli group semua berjaya...gayat jugak bila ada kat atas...tapi aku buat relax je...malas nk fikir sgt...kalau fikir gayat mmg akan gugup...so slumber sudahhhh....tengok picture aku tu, siap boleh senyum lebar lagi time turun tu...hahahaha...


yg ni aktiviti kedua...wall climbing...1st time aku try & berjaya sampai ke touch point...mula2 tengok mcm tak mampu je nk buat...kecut perut aku tengok org lain buat tapi aku kuatkan semangat...aku yakin aku boleh buat...bila dh panjat, senang je rupanyer...kalau nk panjat ni memerlukan kekuatan tangan & kaki...kita kene tarik & lonjak badan kita...kalau badan berat susah jugak...dlm group aku, ramai yg tak berjaya sampai ke touch point & ada yg tarik diri awal2 lg...terpaksa la aku & sorg lagi ahli group panjat utk 2 kali...agak menggeletar jugak tangan aku bila turun dari atas...tu semua tak penting, yang penting sempat aku posing dulu sebelum turun dari atas...weeee....


aktiviti ketiga pulak kene ke tepi pantai...permainan biasa2 je...lari dlm guni, lari guna tali & boling kelapa...part yg paling kelakar mesti la lari dlm guni...aku dh tinggi melampai, guni pulak kecik ambik jatuh 2 kali...hahahaha...yg lain pun kelakar jugak...untung la sapa yg rendah kecik molek, laju je lari...hahahahaha...cabaran pada boling kelapa...seyes seksanyer nak jatuhkan botol guna buah kelapa...lain yg aku baling, ke lain pulak buah kelapa tu pergi...mcm hampeh...!!!


tamat semua aktiviti, kami semua ke dewan utk menikmati makan tengahari...sedap jugak lauk2 yg disediakan...sambil2 makan tu, aktiviti bergambar tetap diteruskan...kemudian diadakan sambutan hari jadi staf utk bulan Ogos sebelum upacara penyampaian hadiah kpd pemenang...yg bestnyer group aku yg last sekali...hahahahahaha...tapi apa kesah...hamper yg kami dpt sama besar je dgn yg lain...selesai semua, diadakan aktiviti bebas...aku & beberapa org staf lain semua terjun ke kolam renang...time ni la nk lepaskan rasa gian berenang...heheheh...semua dok seronok main tarik2 staf masuk kolam...ada jugak yg tak sporting...duduk dlm dewan je...takot kene tarik la tu...heheehehehe...


mcmna pergi, mcm tu la balik...kami naik 3 buah boat berasingan...mcm2 gelagat...yg penting semua kepenatan...aku pulak happy ja...best sbb dpt berkumpul balik dgn kawan2 lama...tu yg buat aku seronok dgn group ni...


ni la picture kenangan terakhir kami sebelum balik...mungkin jugak yg terakhir bagi aku...sape tau kan lepas ni tak boleh jumpa lagi...tapi aku harap akan ada rezeki lagi aku join dgn BM group ni...memang the best ever...the boommm...!!!

*actually byk lg picture tp masih belum dpt lagi...aku update setakat yg ada je la...huhuuuhuhu







16 September 2015 | 1 KoMeN |

1 KoMeN:

  1. Wan!e
    Apr 4, 2017, 4:44:00 PM

    Salam Encik, boleh saya dapatkan no contact untuk resort tu x?

Post a Comment