twitter

Assalamualaikum...belum terlewat rasanya utk aku mengucapkan SALAM RAMADHAN kpd semua blogger, pembaca blog & pem'view' blog...semoga kedatangan ramadhan kali ini akan membawa sejuta rahmat buat semua, Insha Allah...
agak lama aku tidak update blog aku ni...hhhmmm...bukan aku tak mahu mencoretkan apa2 di sini..banyak cerita yg nak aku kongsikan tapi keadaan emosi yg kurang stabil membuatkan aku lebih byk mendiamkan diri...mungkin tu yg terbaik utk aku...
sejak aku ditransfer ke 'sini' terasa dunia aku berubah 360' dlm sekelip mata...sukarnya aku nk memutarkan diri aku sehabis mungkin...aku seolah2 berada di dunia baru...di tempat keje bukan sesuatu yg baru bg aku...semua prosedur & cara keje adalah sama cuma yg membezakan tempat keje dulu & sekarang ialah suasananya...totally different...semacam kehadiran aku tidak di'welcome'kan di sini...yes, memang aku org baru di daerah ini tapi dlm skop keje ni aku dh 5 tahun...selama itu aku dah rasa sepak terajangnya...kenapa mesti ada yg memandang rendah kemampuan aku...mungkin sebab aku yg paling 'bongsu'...cetek pengalamannya...it's ok la, janji aku buat keje aku dgn betol & teratur...cuma stress sejak hari pertama aku melaporkan diri di 'sini' hingga ke hari ni tak pernah hilang...jika dulu life aku sgt simple...masuk keje on time, buat keje mengikut prosedur, siapkan keje, balik on time...tiada paksaan utk sebarang 'lelongan' produk pd customer...terpulang pd diri sendiri..tapi hari ini berbeza...datang tepat pd waktu, buat keje berdasarkan guideline, siapkan semua keje balik belum tentu tepat pd masanya...apatah lagi desakan utk membuat mempromosikan produk pd customer...teman2 sekeje lebih elok yg lama dr yg baru...di sini terasa aku tersisih jauh...huhuhu...seyes aku tertekan...aku begitu struggle utk membiasakan diri aku dgn situasi baru ni...
bila dlm keadaan yg tak menentu mood aku mula swing...hampir sebulan komunikasi aku dgn family tersangat hambar...memang jelas ketara sejak aku mula menetap di sini...aku seperti tak petah utk tinggal sebumbung dgn family apatah lagi sebelum ni aku byk berdikari...tinggal berjauhan dgn family...semua aku lakukan sendiri...susah senang aku hanya berteraskan tulang 4 kerat ni saja...aku dh biasa dgn keadaan tu...tapi kali ni aku terasa terkongkong, tersepit & tiada privacy...aku tak tahu kenapa aku berasa begitu...aku cuba buang rasa tu tapi payah...di mana silapnya..???..
dlm keserabutan, si dia pula mempersoalkan arah tuju hubungan kami...minta dilepaskan hanya kerana merasa tiada 'masa depan' jika bersama aku...dugaan apakah lagi ini...selepas aku berikan sepenuhnya hati aku...akhirnya jadi mcm ni...hhhmmm...dlm nak tak nak aku tunaikan jugak hajat dia...aku tak mampu utk memaksa org lain utk menerima aku tanpa keikhlasan...biar la aku merawat luka dlm hati ni sendiri...luka lama berdarah kembali...hanya masa yg akan mampu menyembuh hati aku ni...kalau dulu bertahun lamanya aku menunggu utk membuka hati ni utk seseorg yg aku syg tapi kali ni entah la...mungkin berbulan @ bertahun jugak...biar masa & takdir yg tentukan semuanya...
saat entry ni ditaip, dlm hati aku sdg meraung & menangis...setiap hari tanpa henti...terasa teruk hidup aku kali ni..dlm otak aku berlegar2 soalan yg sama...kenapa la aku perlu lalui semua ini...tanpa henti...kehadiran syawal tak lama lagi langsung tidak mendatangkan keterujaan utk aku...aku boleh aku elak dh lama aku elak tapi aku tak berdaya...aku cuma mengharap pada ramadhan, bulan yg mulia ini...semoga Allah swt memberi petunjuk & ketenangan abadi kpd diri aku...semoga segala kekusutan ini akan terlerai...semoga kehidupan aku kembali normal...aku tak mampu lagi utk menanggung semuanya...terasa lemah sgt diri aku ni utk memikul semua ni...
cukup setakat ini luahan hati aku...aku dh tak ada tempat nak berkongsi...hanya kat sini aku mampu berciter selain dr yg 'DIATAS' sana...akhir kata selamat menyambut puasa buat semua...maafkan diri aku...


19 June 2015 | 3 KoMeN |

3 KoMeN:

  1. Emi Amira
    Jul 24, 2015, 8:38:00 PM

    Masuk tempat baru memang macam tu. Lama2 nanti ok la

  1. Anizz Annisa
    Jul 26, 2015, 8:23:00 PM

    semoga awk kuat.. Allah xkan uji kalau awk xdpt laluinye.. mungkin hari ni awk sedih, esk awk gembira pulak.. jangan pernah berhenti mengadu padaNYA.. DIA lebih mengetahui apa yang awk rasa.. sy doakan awk dpt yang trbaik.. salam lebaran.. :)

  1. Saif HaQiem
    Aug 24, 2015, 11:22:00 PM

    Anizz Annisa - terima kasih utk kata2 semangat itu..selamat hari raya aidilfitri..thanx sbb sudi baca blog sy yg tx seberapa ni...

Post a Comment