twitter

Assalamualaikum...kali ni aku nk update sikit citer Pak Maun & The Geng yg turun ke Pulau Mahsuri - Langkawi...actually ni citer lama...tapi tak la lama sgt...dlm bulan January...ala beza 2 bulan je...bukan apa, aku ni malas pulak nk menaip tu yg terperam je citer ni...hahahaha...
ok la, kita throwback citer Rombongan Pak Maun & The Geng ni..sebenarnyer idea utk bercuti ramai2 ni spontan je..ada sorg staf bagi cadangan nak bercuti ramai2 tanpa membawa family masing2...tuptup idea tu diterima baik semua org...start hari cadangan dibentangkan, cadangan terus ditutup...semua sepakat bersetuju & mencari tarikh yg sesuai utk melaksanakan idea tersebut...
berhari2 kami berdiskusi & finally kami bersetuju memilih tarikh 24 & 25 January...rasa teruja mula dirasai...sejak tu tak habis2 nama Pulau Langkawi menjadi sebutan dibibir kami semua...hahahaha...tu baru pilih tarikh belum lg booking flight & billik...kahkahkahkah...
tak habis kat situ lagi, kami siap mengagihkan tugasan masing2...part aku paling simple, bendahari group...aku cuma collect duit je...hahahahaha...ada sorg staf volunter nk tolong booking tiket flight & sorg lagi booking chalet serta mencari pakej utk ke sana...settle keje bila semua bg kejesama...apa yg penting kejesamaaa...!!!...tapi dlm duk teruja nk pergi, ada 3 tiket flight salah booking tarikh...aduhhhhh....kelam-kabut staf tu call office Air Asia utk tukar tiket tapi malangnyer tiket yg hendak ditukar mesti la tidak kurang dr masa 48jam...time tu, kurang 24jam masa utk berlepas...serabut...serabut...last sekali staf tu direct ke office Air Asia & kene bayar sikit utk tukar tarikh...tak apa la janji boleh tukar tarikh...
semuanyer sudah confirm..tiket, bilik, pakej island hopping, makan & transport...hari yg di nanti2kan pn tiba...pagi 24 January kami semua berkumpul di rumah salah sorg staf lain sebelum bergerak ke airport penang...sebelum tu kami singgah makan breakfast dulu...utk perjalanan sebelah pagi ni, hanya disertai oleh 8 org saja...3 org lain akan sertai kami pada sebelah petang...parking kereta kat airport kami terus get ready utk check-in...dalam pukul 10.45am kami bergerak masuk ke dlm perut flight...menyengih je kami naik tangga flight...nmpk sgt keterujaan di situ...hahaha...yg pasti aku tak dapat seat tepi tingkap...sakitnyer hati....hhhhmmmmm...


perjalanan ke Langkawi tak la jauh mana...dlm pukul 11.15pm kami dh selamat mendarat kat airport langkawi...tengok je la gelagat kami...sempat lagi berposing tepi flight...kahkahkahkah...


sampai di airport kami terpaksa menunggu driver van yg akan membawa kami ke chalet sekali gus berjalan2 di sekitar pulau lagenda tu nanti...dlm setengah jam jugak menunggu akhirnyer van pun sampai...ingatkan ada la org lain yg akan jd driver kami...rupa2nyer, pak maun...caya laaaaaa....hahahah...sebelum ke chalet, kami p isi perut dulu...lapar dong...makan pun kat area pantai chenang...senang sikit sbb dh dekat dgn chalet...lepas kenyang baru la kami check-in chalet utk rehat2 kejap sebelum island hopping...




island hopping pertama kami ialah ke tasik dayang bunting...teruja sgt yg mak2 tu kan...konon nk ambik berkat kat tasik tu...kahkahkahkah...perjalanan dari jetty ke tasik dayang bunting lebih kurang 30 minit jugak la...gelora lautan agak tenang, so tak la aku pening laut...hahahahaha...semua ceria & tak sabar nk sampai ke destinasi 'bunting'...kahkahkahkah...




setiba di tasik dayang bunting, para pelancong agak ramai especially yg dari arab...tak kesah la tu kan...cuma yg aku kesahkan, tak sangka kene daki tangga & turun tangga utk sampai ke tasik tu...perghhhh mmg teruji sungguh...nasib baik la aku ni jenis yg bersenam kalau tak memang semput...mcm yg lain sampai ketaq lutut la bila sampai ke tasik tu...hehehehe...cuaca agak panas, so aku decide tak nak mandi kat tasik tu...takot gelap kulit aku...weeekkkkk....hanya sorg je yg mandi...lgpun aku tak berani la nk mandi kat tasik tu sbb agak berbahaya bg org yg mcm aku ni...aku kan perenang & penyelam amatur...hahahha...yg lain pun sama tak mandi, & sekadar duduk lepak sambil menikmati pemandangan sekitar tasik yg di penuhi oleh pelancong asing tu...cuci2 mata la katakan...hehehe...sejam kemudian kami terus ke boat utk ke destinasi setrusnyer iaitu pulau apa tah namanyer...aku dh lupa tapi yg aku ingat kat sini kita boleh tengok helang sambar makanan...lempar je makanan, pasti akan ada helang yg sambar...risau jugak aku kalau2 helang tersalah sambar...mau di bawa aku terbang pergi ke awan biru...ahakahakahak...

.


seterusnyer kami bergerak terus ke pulau beras basah...kali ni aku mesti mandi...kalau tak sia2 je aku bawak baju...bestnyerrrr berendam dlm laut...cuaca pun suram2 je...so air laut tak la hangat sgt...tu yg aku suke...yg aku tak sukenyer, tak ada toilet nk salin baju...benci betol aku...harus la aku salin kat celah2 boat selindung balik pokok2...nasib la kalau ada yg ternampak show free dari aku...i'm sexy & i know it...hehehehe...mandi air telaga baq hang....tak pernah2 mandi, hari ni dpt merasa air telaga...selesai semua, kami pun balik ke jetty...sebelum balik ke chalet kami singgah ke airport utk ambik lg 3 org staf yg baru sampai petang tu...kemudian kami singgah sebentar kat gerai laksa ikan sekoq berhampiran dgn airport...nak kata sedap sgt pada aku biasa2 je...mungkin sbb aku bukan penggemar laksa...habis makan kami terus bergerak balik ke chalet...berehat2 sebentar sebelum keluar sebelah malamnyer...



malam tu kami ke gedung membeli belah HIG...ada 2 buah kedai yg kami pergi utk membeli ole2...kebanyakannyer semua beli coklat je la...termasuk la aku...tu je pun aku target nk beli...y lain2 aku kurang sikit sebab 7 tahun yg lepas aku pernah ke langkawi...kini aku kembali semula selepas sumphan berakhir....hahahahaa...makan malam kami singgah kat dataran helang...makan berhidang...sedap jugak...hingga menjilat jari...yang ye nyer kami kelaparan...hehehehe...selesai membayar, kami terus lepak2 kat dataran...bergambar sakan dgn sang helang...balik chalet semua tido kepenatan...yg penting aku tak mampu tido lena sbb bunyi 'ngauman' yg terlalu kuat...hehehe...



pagi selepas sarapan, kami terus kan perjalanan kami ke destinasi berikutnyer iaitu cable car kat unun mat chincang...tapi sebelum tu, kami singgah kejap kat Telaga Habour Park...kat sini cuma ada boat2 mewah yg hanya mampu di pandang saja...utk memilikinyer hanya dlm mimpi...hahaha...




finally dapat jugak aku naik cable car ni...7 tahun yg dulu aku tak berpeluang disebabkan faktor cuaca yg tak mengizinkan..kali ni cuaca sgt cerah...tak sabarnyerrrrr...memang teruja sgt...mula2 naik tu ok lagi...still maintain macho bila sampai 1 tahap tah kenapa aku rasa gayat...sedangkan sebelum ni aku tak pernah rasa gayat kat tempat tinggi...maklum la nak jadi pramugara mana boleh ada rasa gayat di tempat tinggi..huhuhuhu..selamat tiba di stesen pertama...tinggi giler...aku pun tak berani nk pandang ke bawah...time utk bergambar...kali ni aku tak berapa nk teruja berpicture...mungkin sbb rasa gayat tu kot...aku try relaxkan diri & sambung ke stesen terakhir...






hah...kali ni baru la sakan aku bergambar...kurang rasa gayat tu...tengok je gaya aku depan camera, nampak natural sgt...maknanyer aku tak gayat la tu...hehehehe..settle sesi bergambar, kami pun bergerak turun ke bawah semula...aku sempat la membeli ole2 sebagai tanda aku pernah sampai kat sini...tak ada benda lain aku cari melain key-chin semata2...tu je yg aku minat kumpul dr dulu lg...turun dari cable car, kami p makan tengahari sebelum p shopping kat HIG lagi...tak habis lagi cari coklat...dlm pukul 4.30ptg kami dh sampai kat aiport...lagi 3 org pulak extend sehari lagi stay kat langkawi...


flight kami berlepas dlm pukul 5.15ptg & lebih kurang 5.40ptg kami pun selamat mendarat kembali ke Pulau Pinang...berakhir la percutian Pak Maun & The Geng...dari cakap2 kosong terus jadi kenyataan...mungkin akan ada trip yg lain selepas ni..???...tunggu & lihat saja...apa2 pun aku enjoy sepanjang holiday ni...walaupun singkat tapi sgt happy..tambah pulak 1st time holiday dgn staf office...feel tu lain sikit...tenang jiwa aku ni p holiday...hahahaha...
ok la malas dh nak taip...jumpa next entry pulak...adiossss semua....



10 March 2015 | 0 KoMeN |

0 KoMeN:

Post a Comment