twitter

Assalamualaikum semua...asyik bertangguh je, hari ni aku update kesah Rombongan Cik Nah ke Mersing sempena meraikan perkahwinan cucunyer yg ke bape tah...aku pun tak ingat...hahahaha...actly merangkap kpd cousin aku jugak la...aku pulak bila lagi..???...hhhmmmmm...banyak kali aku dh bagitau, bulan 12...bulan disember...cuma tahun je aku tak confirm lagi...so tunggu je la...kahkahkahkah...
ok berbalik citer asal, memandangkan jauh sgt nk bertandang, ahli keluarga Cik Nah sepakat utk menyewa bus...masing2 malas nk drive...jauh sgt Mersing tu...pd hari kejadian, kami semua berkumpul di rumah nenek & lebih kurang pukul 11 malam bus yg di tunggu pun sampai...tak tunggu lama, siap semua naik bus terus bergerak...aku mcm biasa la, duduk belakang sekali...fefeling ngantok...membuta sakan aku...penat dowh petang tu keje...lepas keje terus balik ipoh...seyes aku kepenatan...huhuhu...
sebelum tu kami singgah jap kat tanjung malim, pick up mak long & dayah...dlm perjalanan seyes aku mmg tak sedar apa dah...tambah pulak dgn aircond yg sejuk, lagi lena la aku diulit mimpi...bus singgah kat R&R mana tah aku pun tak turun...yg aku tau, mata aku tertutup rapat...kalau tak silap aku, 2 @ 3 kali kot bus berhenti rehat....


kami sampai di Tangkak pd pukul 6 pagi...singgah kat umah pakcik aku utk solat subuh sebelum ke chalet yg di booking khas utk kami get ready kat Tanjung Genting Chalet...dalam pukul 7pagi kami semua bergerak ke chalet...agak jauh jugak...aku sambung 'membuta' dlm bus...kahkahkah...




sampai je kat chalet kami di sambut oleh family pakcik aku aka bapa pengantin...kami disediakan breakfast...selesai makan kami semua diberikan kunci bilik masing2...sempat la kami bergambar kenangan...hehehehe...tak sahkan kalau tak bergambar...tu perangai semula jadi aku ok...wekkkkk...





persekitaran chalet agak nyaman & tenang...chalet jugak cantik...mungkin baru lg kot...tapi aku suke permandangan chalet ni...berhadapan dgn chalet ada laut...kan aku dh kata cantik persekitaran chalet ni...cuma air lautnyer mungkin tak sesuai utk mandi-manda...tapi kalau nk bergambar, memang sesuai...






rehat & tido sekejap, dalam pukul 1 tengahari kami semua bergerak ke Mersing...aku ingatkan dekat je, rupanyer jauh giler...jalan yg bengkang bengkok, kiri kanan ladang kelapa sawit & perkampungan...agak mencabar jugak tu...majlis diadakan kat dewan sekolah...sesampai kat kawasan sekolah, kami kene pulak menunggu kumpulan kompang...agak lewat jugak, jam 2 baru nk berarak masuk dewan...dlm dewan kami terus dihidangkan makanan...sambil2 makan, diadakan sesi merenjis air mawar oleh ahli keluarga pengantin...


"Manusia Hawa diciptakan dari rusuk Adam bukan dari kepalanya utk dijunjung bukan pula dari kakinya utk dijadikan pengalasnya tetapi dari sisinya utk dijadikan teman hidup dekat dengan lengannya utk dilindungi & juga dekat dgn hatinya utk dicintai"
tahniah Ika & Hafiz...semoga kekal bahagia ke jannah...


selesai makan, macam biasa la sesi bergambar dgn ahli keluarga pulak...buat kenangan...cuba cari aku di mana...hehehehe...





siap bersalaman dgn pengantin serta keluarga pengantin, kami semua bergerak balik ke Tangkak semula...singgah kejap kat rumah pakcik aku...dia sekelurga buat open house...dh mcm raya dh...hehehe...maklum la bukan senang nk turun Johor...so ni la peluang utk kami semua berkumpul...terasa sgt mcm hari raya...mana taknyer, hidangannyer ialah nasi impit, rendang ayam & lontong...kan mcm open house raya...hahahaha..



lebih kurang pukul 6 lebih, kami semua bergerak balik ke ipoh...dlm bus semuanyer lena kekenyangan...hehehehe...sama jugak seperti pergi, bus berhenti 2kali kot kat R&R...sebelum terus ke ipoh, singgah hantar mak long & dayah kat tanjung malim...kami semua sampai ipoh dlm pukul 2 pagi...mamai kejap...sampai rumah aku tido sampai pagi tak sedar dh...hahahaah...


29 March 2015 | 2 KoMeN |

2 KoMeN:

  1. anajingga
    Mar 30, 2015, 8:47:00 AM

    seronok kan sesekali ikut rombongan naik bas ni reramai :)

  1. Saif HaQiem
    Mar 30, 2015, 9:52:00 PM

    Anajingga - betol tu kak...sesekali ramai2 naik bus seronok jugak..tambah dgn saudara mara & sepupu sepapat sndiri...heheheh

Post a Comment