twitter

Aku selamba ketawa gila
Dunia tak sempurna bila aku tiada
Aku selamba aku gembira
Oh aku tak sabar jadi gila la...

Ku suka berfoya bersama beyah
Bila ku ketawa riang gembira
Makan aiskrim & makan jeli favourite kami
Hidup bahagia selalu mengada

tu la antara bait2 lirik lagu stacy GILALAH yg menggambarkan diri kami bertiga...sentiasa ada idea gila...buat keje gila...otak gila2 bukan gila hokeh...hahahahaa....susah nk buang perangai gila2 kami ni...memang 'sekepala'...aku tak pasti org lain mcm kami ke tak...tapi yg pasti kami happy...enjoy life ni sementara tengah ada peluang...



ni ceriter last week...kebetulan aku balik kampung utk mengahadirkan diri ke majlis kenduri doa selamat di rumah nenek..rasanyer tak lengkap kalau balik ipoh tak jumpa member2 sendiri...kebetulan jugak kenduri di adakan sebelah petang, so pd malam hari aku free...selesai majlis kenduri aku terus mintak izin dgn family, nenek, makcik2 pakcik2 sepupu2 utk keluar 'berjoli'...hahahahaha...hujan punyer la lebat sepanjang perjalanan aku...



kami bertiga lepak kat Mcd...sembang2...gelak2...tu je la keje kami...aku pun tak tau kenapa setiap kali berjumpa mesti akan ada benda yg melucukan...org lain kalau tengok pun mesti pelik...gelak bukan perlahan...cover dgn tangan pun bunyi gelak tu tetap dengar...GBB memang gila gelak...hahahaha...hujan masih lebat...
hujan berhenti, kami bertiga decide nk ke gerbang malam...niat hati nk cari jam tangan tapi macam mahal je...cantik tu mmg cantik tapi harga tak berpadanan la pulak...tengok je la...cuci2 mata...malam ni mcm tak ramai org sgt mungkin sebab hujan...kami pun berjalan la sepanjang2 jalan tengok2 apa yg septutnyer kami tengok...kebetulan masa kami jalan ada group tv3 dtg utk roadshow AJL29...time tu dorg baru nak set up equipment so kami decide nk jalan dulu then bari patah balik tengok...jalan punyer jalan...patah balik je tengok2 dh habis roadshow tu...hahhhh.....!!!!!..kejapnyerrrrrr....tah apa2 je....ok tak apa la...sebabkan tak ada benda nk di cari kami pun balik...



di sini la timbulnyer idea giler kawan aku yg sorg ni...dgn spontan dia ajak ke Padang Kota Penang...biar betol mamat ni...???..dah pukul 12 malam kot....ingatkan dia main2 rupa2nyer betol...aku & sorg lagi pun setuju je la memandangkan dia yg nk drive...so aku & sorg lagi balik rumah utk siap2 & kami terus gerak ke Penang...ni la 1st time aku keluar malam2 buta berjalan jauh pulak tu...kalau sorg2 memang tak la aku nk drive mlm2 buta ni...dalam kete mcm biasa la, kami kalau tak bergelak sakan mmg bukan kami...kebetulan pulak yg member sorg ni pasang lagu dangdut indonesia, lagi sakan la kami berkaraoke gelek inul...hahahaha....aku keletihan sebenarnyer...aku melelapkan mata sepincing masa biarkan 2 org member tadi fokus dgn perjalanan...giler tak penat dari pagi hingga ke petang aku sibuk dgn kenduri doa selamat...mana ada masa rehat...tu pun tido2 ayam...tau2 dh sampai tol kat jambatan penang...bangun je sambung balik borak, gelak, nyanyi...hahahahaha...



lebih kurang pukul 2 lebih kami sampai ke destinasi...malam ni agak kurang org...kalau tak penuh je...mungkin malam dh lewat sgt kot...dorg pn dh balik...yg ada pun budak2 muda yg baru nk up 'bergelondongan' (word baru kawan aku...hahahaha..)...kami duk lepak kat batu tebing sambil menghirup angin laut malam...sambil2 memerhatikan budak2 muda berpeleseran berbual dlm group...kadang2 aku terfikir jugak, dorg ni tak ngantuk ke..??..parent tak marah ke balik lambat2..??..kalau zaman aku baya2 mereka ni, time mcm ni dh stay rumah tido dh...hhmmmm...budak2 skrg tak mcm dulu...zaman dh berubah...
sambil berbual, sempat la berselfie...buat kenangan...seyes time ni ngantuk lagi tambah pulak kene bayu malam ni...pengunjung semakin berkurangan...para peniaga jugak mula ttup gerai...dekat pukul 4 kami pun bergerak balik...mcmne kami dtg mcm tu la kami balik...dlm kete kalau tak mengarut bukan kami...tapi time balik mmg aku dh keletihan sgt...aku tido, member yg sorg tu pn tido...tinggal la member yg sorg tu drive sorg2 sambil di temani irama dangdut dia...hahahaha...
sampai kat kuala kangsar baru aku tersedar...sambung balik la keje gila kami...karok sampai lebam...gerudi sampai rabak...kahkahkahkah...sedang elok nk azan subuh aku pun sampai rumah...pergghhhhhh...ni la keje gila member aku buat & yg penting melibatkan diri aku...apa2 pun aku enjoy sekali2 keluar balik lambat ni...bukan selalu pun...nway, tq kat 2 org member aku yg bwk revolusi baru dlm life aku...(ayat diplomasi sgt...hahahaha..)..lepas ni boleh buat lagi...hehehehe....esoknyer aku sakit kepala kekurangan tido...hahahahahaa...
11 January 2015 | 4 KoMeN |

4 KoMeN:

  1. Sarah Halim
    Jan 11, 2015, 6:14:00 PM

    hahahaha. fuhh macam best jaaa. lagi syiok lepak dengan member sekepala. ekeke :)

    http://sarahhijabista.blogspot.com/

  1. At-Tarmizi
    Jan 11, 2015, 9:47:00 PM

    Gilalah =)

  1. Saif HaQiem
    Jan 11, 2015, 11:14:00 PM

    Sarah Halim - mmg seronok bila melepak dgn member2 tapi bila balik ngantok tahan gaban...hahahaha

  1. Saif HaQiem
    Jan 11, 2015, 11:15:00 PM

    At-Tarmizi - mmg gila...gila2 remaja dewasa...hehehehe

Post a Comment