twitter

Assalmualaikum semua...harap semua 'kesayangan hamba' sihat sejahtera & dilindungi Allah swt sentiasa...hari ni nk up entry pasal dinner yg aku aku join semalam...big event anjuran HQ company...
actually event ni adalah acara wajib setiap tahun cuma antara cepat @ lambat je diadakan...mcm dinner semalam septutnyer diadakan hujung tahun lepas tp mungkin ada kekangan sikit, event di lanjutkan ke bulan ni...utk tahun ni sekali lagi penang menjadi tuan rumah & masuk tahun ni jugak la dh 3 kali aku join dinner yg dianjurkan...tema dinner kali ni ialah BOLLYWOOD GLITZ...


semegah temanyer, seglamour tetamunyer la yg menggabungkan 3 buah negeri iaitu perlis, kedah & penang...bukan main sakan dgn baju lip lap lip lap baik lelaki mahupun perempuan...semua cuba menepati tema yg di tetapkan..namun masih ada yg 'degil' dgn mengenakan pakaian casual smart..termasuk la aku...hahahaha...bukan tak nak ikut tema tapi aku merasakan mcm 1 pembaziran pulak nk beli baju 'kurta' tu...lepas tu dh sah2 aku tak pakai...terperuk dlm almari...hehehehe...


semalam aku & 3 org yg lain gerak dari sini dalam pukul 9.30 pagi menuju ke hotel Equatorial penang...walaupun tak jauh mana tapi harus diingat event besar di adakan di penang confirm jalan akan jammed & parking kereta terhad..so aku decide keluar awal walaupun dinner hanya start pukul 11 pagi...nasib baik la ada penunjuk arah...nak harapkan aku memang tak la...aku ni buta jalan exspecially area penang island...hehehehe...



elok parking kat basement, kami sampai kat ballroom dlm pukul 10 lebih...dari luar dh nampak meriah dgn baju pelbagai warna & fesyen...betol2 ikut tema dorang ni...after register nama, kami di berikan doorgift power bank sorg satu...perghhhhh...mewah tu....hehehehe...dlm dewan kami try mencari meja yg strategik tapi malangnyer semua tempat full reserve...nak tak nak duduk belakang la jawabnyer...dh la belakang terlindung pulak dgn tiang seri tegak tiga...adooooiiiii....nasib...nasib...



kalau dah gabung 3 buah negeri, seyes memang ramai...ramai yg aku tak kenal dari yg aku kenal...hehehehe...sambil menunggu kedatangan tetamu kehormat, kami semua disajikan dgn nyanyian oleh 'para artis' company dgn pilihan lagu ala2 bollywood...



acara di mulakan dgn perarakan masuk tetamu VVIP dgn diiringi oleh gendang india....fuhhhhh....berdebar dada...rasa nk berjoget....hahahaha...kemudian nyanyian lagu kebanggaan kami semua...selesai nyanyian, mcm biasa la ucapan dr para tetamu VIP & VVIP...kemudian slide show tribute utk mangsa2 banjir yg menimpa negara kita baru2 ni serta pelancaran tabung bantuan utk mangsa2 banjir...



event di mulakan dgn food presentation...makanan yg dihidang...hhhmmmm...pada pendapat aku secara personal, biasa2 saja...nk kata terlalu sedap pun tak, tak sedap pun tak...boleh la utk event besar mcm ni kot...yg penting air dia sedap...bergelen2 aku tambah...kahkahkahkah...acara seterusnyer ialah persembahan top 5 dr mereka2 yg berbakat besar...dalam selingan tu, makanan pun sampai ke meja2...sambil2 menikmati hidangan, disampaikan jugak, award penghargaan pd pekeje2 yg telah berkhidmat utk 30, 20 & 10 tahun...selain tu ialah lucky draw yg tak berapa nk lucky aku ni....hahahaha...



serasa aku la, tah berapa puluh kali aku mintak tambah air...seyes penat menunggu hidangan yg berikutnyer...dh la lapar...aku teguk air je la dulu...hehehe...yg penting aku kesejukan....huhuhu...persembahan pentas masih berterusan...yg mana giler selfie, handphone tak lepas dr tangan...maklum la dpt jumpa kawan2 lama...pakai pulak ala2 kajol, pretty zinta, aisywara rai, shah rukh khan, amitabh bachan...sape yg tak nk bergambar sakan...sekali setahun je kan...hehehehe...aku...???..hhhmmm...malas la nk selfie sakan...biasa2 je sudah....


lebih kurang 3.30ptg selepas grand prize diumumkan & hadiah tu bukan milik aku, so kami pun bergerak balik la...part yg paling bestnyer antara kami berempat tak sorg pun ingat parking kete kat mana...2,3 kali turun naik lift cari kete...punyer kelakar...last sekali baru jumpa...tak jauh rupanyer...hehehehee...aku sampai rumah dh dekat pukul 5 lebih...mmg penat sgt walaupun sekadar duduk & makan je...huhuhuuhu..


chalou meera betta...jumpa lagi hujung tahun ni dgn tema yg baru pulak...daaaaa...

#moodnakholiday#minggudepan#taksabarbhai
18 January 2015 | 0 KoMeN |

0 KoMeN:

Post a Comment