twitter

Salam hujung minggu...kembali lagi dgn ceriter terbaru...ada ceriter baru la update blog..kalau tak bersawang spider la al-kisahnyer...hahahahaaha...
semalam, sekali lagi aku berkelapangan menghadirkan diri ke majlis perkahwinan Kak Noorin di Teluk Kumbar Penang...mcm biasa plan pakat2 dgn staf2 lain p 1 kete je...aku bukan reti jalan2 area penang ni...buatnyer sesat mampuih tak balik mainland...kahkahkahkah...


#bakalpengantin#taktaubilalagi#tunggubidadari

Janji dlm pukul 11 pagi naik kete aku...ok la, dah nala siap bagai, kete aku pulak break down...time2 ni la baterry nak habis pun....adoiiii...call staf sorg lg mintak jasa baik dia pick up aku...spoil betol...dlm otak aku duk terbayang terbang lagi la RM aku...hahahahaha...
lepas ambik aku, kami terus ke destinasi 1 lagi utk ambik sorg lagi rakan 1 tempat kerja...ayoooo aciiii, kata tunggu depan kuil, kami lalu 2 kali tak nampak bayang...rupanyer dia duk tunggu seberang jalan...adoiiii...pening kepala kejap...hahahaha...


settle semua kami meneruskan perjalanan menyeberangi jambatan pulau pinang menuju ke destinasi berpandukan map yg disediakan..seyes habaq kat hang, aku tak reti baca map...jalan penang ni byk tambah kurangnyer...kalau nk ikut exactly dlm map memang tak jumpa la rumah pengantin...lastnyer kami berpandu pada sign board lebih mudah....jalan punyer jalan sekali rasa mcm dh terlajak jalan...hahahaha...kami pun slow sikit baca sign board, nasib baik belum sampai lg...hehehehe...


sampai ke rumah pengantin, org dh makin ramai...kami sampai sebelum pengantin lelaki tiba...ok la tu...bersalaman dgn tuan rumah, kami di jemput masuk ke rumah utk berjumpa dgn pengantin...amboiiii...berseri2 muka Kak Noorin...senyum lebar ke telinga...kami sempat la bergambar kenangan dgn Kak Noorin...ambik berkat..mana tau kot2 lekat kat aku pulak lepas ni...boleh jemput makan nasi minyak...hehehehe...
lepas sesi bergambar kami pun makan sambil2 tu tunggu lagi sorg staf dtg dgn family dia...duk sembang2, rombongan pengantin lelaki pun sampai...time ni kami tak join masuk ke rumah...keutamaan utk rombongan family lelaki...biar la mereka nk bergambar dgn pengantin...kami yg dh settle makan, duk tumpang umah sebelah tunggu staf sorg lagi...


tak lama, staf sorg lagi pun sampai...jumpa & bergambar sat...dia p makan, kami pun get ready nk beransur pulang...jumpa pengantin jap...bergambar dekat pelamin dgn pengantin...lepas semua selesai kami gerak balik...
buat Kak Noorin & pasangan, tahniah...semoga kekal bahagia ke jannah...dikurniakan anak2 yg soleh & solehah...Amin...


Ya Allah, Ya Tuhan kami,
Kami mohon limpah kurnia Mu,
Limpahkanlah barakah & rahmat jua keampunan Mu kepada pasangan,
Jadikanlah rumah tangga mereka sakinah, mawaddah & warahmah
dalam ketaatan terhadapMu,
Kurniakanlah kepada mereka zuriat yang soleh & solehah serta berikanlah
ketenangan kepada mereka di dunia dan juga di akhirat,
Sempurnakanlah iman serta agama mereka dengan berkat ikatan ini,
Moga perkongsian hidup mereka berkekalan hingga ke akhir hayat...
Amin Ya Rabbal Alamin...

07 December 2014 | 0 KoMeN |

0 KoMeN:

Post a Comment