twitter

Assalamualaikum...ketemu lagi kita dlm entry terbaru...lately terlalu busy sgt sampaikan kadag2 aku tak ada mood nk bukak blog aku ni...faham2 sendiri la, kalau badan dh penat sgt, otak mesti tak berfungsi...hehehehe...
Seminggu yg lalu, 29 Nov 2014 aku berkesempatan menghadirkan diri ke majlis perkahwinan big bro Rhuddy Alang di Lenggong Perak...rasanyer ni kali kedua aku sampai ke Lenggong...salah sebuah pekan kecil di Perak...aku ke sana bersama2 dgn sahabat baik aku, Khaer...saja bawak peneman...aku ni buta jalan...nama je anak jati Perak tapi jalan2 di Perak aku tak tau...maklum la, lahirnyer di London...mana la aku nak reti jalan2 di Perak ni...berkat tunjuk ajar GPRS sahabat aku, kami pun sampai ke destinasi...actually majlis diadakan di sebuah dewan yg terdapat di pekan Lenggong tu...tak jadi masalah kat kami nak cari dewan tu...elok je kami parking kete, rombongan pun sampai...sedang elok la tu...
sambil tunggu pengantin get ready berarak masuk ke dlm dewan, kami makan dulu...selalunyer akan ada majlis merenjis tp kali ni digantikan dgn sesi bersalaman suai kenal antara keluarga pengantin, saudara mara & sahabat handai...then sesi bergambar dgn pengantin...mulanyer aku ingat nk naik bersalaman dgn pengantin tapi segan la pulak nk naik pentas...better aku tunggu pengantin turun dulu baru berjumpa & salam...so kami decide tunggu sekejap sementara pengantin makan...
pengantin bangun je dari duduk, kami terus gerak ke pengantin utk bersalaman & ucap tahniah...cehhhh, ingatkan dh settle, bro Rhuddy ajak bergambar atas pelamin...adooiiii segan pulak aku...tak pe la, ambik berkat...ucap tahniah dgn abg Rhuddy & pasangan...sempat jugak la aku mintak dia doakan aku cepat kawen...hahahaha...
settle bergambar & bersalaman kami pun gerak balik ke Ipoh...singgah beli ikan perkasam kat tepi jalan...mengidam nk mkn...hehehe...2x pusing u-turn....kelakar...hanya aku & Khaer je yg tau...mcm siotttttt jeeeee....kahkahkahkah...
Buat Abg Rhuddy & pasangan, tahniah...semoga kekal bahagia hingga ke jannah & dikurniakan anak yg soleh serta solehah...Amin...


Bismillahirrahmanirrahim...
Ya Allah, berkatilah perkahwinan ini,
Limpahkanlah baraqah & rahmat kepada kedua mempelai ini,
Kurniakanlah mereka zuriat yang soleh & solehah,
Kekalkanlah jodoh mereka di dunia & di akhirat 
Sempurnakanlah agama mereka dengan berkat ikatan ini...
Amin Ya Rabb...

04 December 2014 | 0 KoMeN |

0 KoMeN:

Post a Comment