twitter


Allahuakhbar..!!..itu la ungkapan pertama tatkala aku mendapat berita ini...tanpa semena aku tiba2 sebak mengenang nasib para penumpang & krew pesawat MH17...seperti mana menitisnya air mata aku ketika melihat penderitaan rakyat palestin begitu la jugak mengalirnya air mata aku ini apabila menerima berita yg cukup tragis ini...biarpun mereka bukan siapa2 dgn aku namun mereka adalah saudara aku...saudara yg menetap di bumi bertuah Malaysia...
dikala kita bergembira membilang hari utk menyambut hari raya, negara kita sekali lg di duga dgn berita yg amat menyayati hati ini...belum redha lg misteri kehilangan pesawat MH370, kita sekali lg meratapi tragedi MH17 pula...begitu hebat dugaan yg di turunkan oleh Allah swt utk hamba2-Nya...
tak pernah aku bayangkan bagaimana saat negara kita berusaha bangkit dr tragedi MH370, kini kembali tersungkur jatuh lg...kali ini lebih tragis jauh nun di sempadan Russia - Ukraine...hati siapa yg tidak tersentuh...kita berkongsi saat sedih kehilangan rakyat negara kita sendiri di saat hari raya bakal menjelang tidak lama lg...
dari Dia kita dtg, kpd Dia juga kita kembali..mungkin ini suratan yg telah di tetapkan oleh Allah swt utk mereka semua..nasib kita belum tahu lagi...
buat keluarga MH17, salam takziah...semoga tabah & kuat menghadapi ujian ini...

#prayforMH17
#prayforMH370
#prayforPalestine
18 July 2014 | 0 KoMeN |

0 KoMeN:

Post a Comment