twitter

Assalamualaikum semua...aku kembali lg...diam tak diam dah masuk bulan May..tinggal lg lebih kurang sebulan je nk puasa dah...terasa cepat sgt masa berlalu...semoga semuanyer akan berjalan lancar nanti..insha allah...
kat sini aku nk update 1 aktiviti yg aku join last week...actually anjuran office aku...teambuilding kat Escape Penang...pergghhhhh terbaik dowhhh....aku memang minat giler aktivit extreme ni...mmg menggelinjang la aku, tak sabar2...hehehehe...


aktiviti kali ni dah di rancang sejak awal tahun lg oleh geng committee yg dilantik termasuk la aku...paksa rela...aku bukan minat sgt nk jd committee...huhuhuhu...apa2 pn mmg best game kali ni...i likeeeeee....
seawal jam 7 pagi 26/04 aku dah keluar rumah ambik 2 lagi staf lain yg nak tumpang aku...kali ni kami pilih naik feri...sebab nk jimat minyak & nk cepat sampai...staf lain semua berkumpul kat office dulu sebleum berkonvoi bergerak sama2...dlm duk drive mcm biasa la, menyembang tak habis2...ada je citer...tapi yg tak bestnyer jalan nk ke sana bengkang-bengkok...nasib la aku dh makan roti before keluar rumah...kalau tak mahu aku muntah angin...hahahahaha...
kami sampai lebih kurang pukul 9.30am...ingatkan kami yg sampai awal, rupa2nyer kami yg last sekali...yg lain dh siap habis sesi bergambar depan Escape dah...kami bertiga terlepas...hahahahaahha...sebelum masuk ke dalam kami diberikan taklimat keselamatan...penting sgt sebab semua permainan yg ada kat dlm tu melibatkan tali & tempat tinggi..kalau tak berhati2, mungkin akan berlaku kemalangan yg tak di ingini...


lepas sesi taklimat, kami pun masuk ke dalam & diberikan sarapan pagi...ramai jugak yg datang ke sini...ada yg group teambuilding mcm kami, ada yg family, ada yg group persendirian...memang famous tempat ni...bila tengok sekeliling, memang aku dah teruja...tak sabar2 walaupun dlm hati aku berdebar2...hahahaha...


lepas semua habis makan, kami bersenam ringan2 pulak...siap menari bollywood lagi...hehehehehe...belum start aktiviti aku dh berpeluh2...haiisshhhh...habis exercise, kami berkumpul dlm kumpulan & terus mulakan aktiviti...terujaaaaanyerrrrrr.....
aktiviti pertama group kami ialah FLYING LEMUR...awal2 lg dah penat kene daki bukit...hahahaha...sampai kat atas, kami diberi taklimat sekali lg cara utk memakai 'tali' & cara utk meluncur nanti...dengar je mcm menakutkan...aku mula kecut perut...hhuhuhuu...kami akan buat 4 zip-line flying fox dgn ketinggian 139m...fuhhhh...dlm otak aku bayang kalau la tali yg ikat kat pinggang aku ni putus, mahu remuk tulang2 aku ni jatuh kat tanah...hahahaha...zip-lines yg pertama memang seram...aku pegang kuat2 tali sebab risau terjatuh tapi mata still nak tengok ke bawah...hahahaha...seronok gilerrrrrr....bila dah sampai platform & nak buat zip-line ke-2, aku dah mula yakin...siap lepas tangan...rasa macam superman terbang je....hahahahaha...memang puas hati sangat....




habis semua kami bergerak ke station ke-2 pulak iaitu permainan JUNGLE SWINGER...yg ni pun best jugak...mcm naik buai je...terhayun2 dr pokok...kita kene tunggu sehingga tali tu berhenti hayun & kemudian tarik tali yg di lempar oleh org yg jaga kat pelantar...kekuatan sgt diperlukan sebab kita kene tarik kuat tali tu...kalau tak tergantung la kat situ sorg2...hahahaha...


station ke-3 ialah GO APE...yg ni mmg menguji diri aku...kene panjat pokok...dh la selama ni aku tak pernah panjat pokok...kalau pokok yg ada ranting2 tu tau la aku panjat...ni pokok yg tak ada ranting...mcmne nk panjat...tak pe....aku cuba...1st time aku panjat & aku berjaya bunyikan loceng kat atas pokok tu...i know i can do it....hehehehee..



kemudian kami ke station ke-4 yg terletak kat sebelah station ke-2 tadi...penat wei patah balik...kali ni aktiviti BALANCE BEAM...yg ni senang sikit...kita cuma perlu berjalan sambil mengimbangi badan atas besi tu...laju je aku jalan...tak masalah la setakat nk jalan atas besi tu...hehehehe...team aku semua lepas...laju je kami habiskan aktiviti ni...


tanpa berlengah masa, kami terus bergerak ke station ke-5 iaitu TUBBY RACER...time ni badan aku memang dh dehidrasi sgt2...aku perlukan air...mineral aku pun dh hbs...bertahan la demia sebuah kemenangan...hahahaha...mula2 instructor yg jaga kat situ kata, jarak utk kami tarik pelampung ke atas adalah 5 minit...ok la, aku ingt dekat je...kami pun berlari la naik ke atas...tak sangka baru suku jalan, kami dh semput...serius tak semudah yg di sangka...aku beberapa kali stop utk ambik nyawa...sampai je kat atas, fuhhhhhhhhhh...memang aku setengah mati...tercungap2 aku dahagakan air...nasib baik abg yg jaga tu bg kami time utk rehat jap...aku jd org pertama yg luncur ke bawah...wowwww...heaven sgttttttt....naik punyer la payah tp bila turun tak sampai bape saat je...penat2 pun, mmg berbaloi...hahahaha...




sebelum ke station ke-6, kami rehat sekejap & beli air...serius aku dah tak tahan...rasa mcm nk pitam pn ada...lepas oksigen aku bergerak normal, kami terus ke GECKO TOWER...kali ni nak uji ketangkasan kita panjat bangunan mcm cicak gecko...hehehe...ramai jugak yg tunggu giliran...kami pun duduk rehat kejap...sambil2 tu kami tengok aktiviti lain yg ada kat sebelah...lompat di ketinggian 150meter...perghhhh  gerun je aku tengok..tapi dlm hati nak sgt buat...heheheh...bila tiba turn group kami, aku pun panjat la selaju cicak gecko...yessss...time aku paling laju antara ahli group...hehehehe...i'm the best...weeeee...hhehehehe...aku pun tak sangka...jgn pandang aku sebelah mata k...



last station ialah MONKEY BUSINESS...nasib baik la tak jauh tempat dia...kali ni aktiviti dia pun agak mencabar...memerlukan kekuatan tangan, kaki & fokus...kami kene tempuh setiap halangan bertali & kayu di ketinggian 120meter...sgt mencabar...tapi bg aku mcm senang je...hahahaha...aku berjaya lalui semuanyer...cehhhh berlagak siottttt...tapi tak puas hati sbb tak dpt ke level seterusnyer...teringin jugak nk ke level 2 & 3...lebih tinggi dr level 1...tp nak buat mcmne kan...dh nama pn aktiviti office...ikutkan je la...maybe next time aku akan datang lg ke sini...







aktiviti seterusnyer ialah makan...mmg dh lapar & haus kami terus ke khemah...tak sangka kami group pertama yg habis semua cabaran...ada chance nk menang...harapan tinggi menggunung tu...hahahahaha...rehat...rehat...rehat...sambil2 tengok aksi pengunjung lain buat aktiviti...best jugak tempat ni...mmg dlm hati aku pasang niat nk dtg lg kat sini...
dlm pukul 2 lebih semua dah berkumpul di khemah...kami mengadakan sambutan birthday pekerja2 yg menyambutnyer pd bulan april...mcm bese la dgn kek besar sebiji, nyanyi lagu birthday, potong kek & makan beramai2...settle semua tu, masa yg dinanti2kan...upacara penutup & penyampain hadiah beserta sijil...seperti yg group kami jangkakan...group kami pasti menang...tak sangka kami menghuni tangga ketujuh...hahhh...!!!!!...mcm tak percaya je...mesti ada tipu muslihat ni...tersentap kejap group kami...ini boleh mendatangkan kemarahan...hahahahaha...redha je la...apa pun kami enjoy...lepas je dpt hadiah bergambar siap, aku terus cabut balik...kalau ikutkan hati mmg nk main game lg tapi mengenangkan aku nk teruskan perjalanan ke kampung terpaksa la batalkan niat tu...tak pe, lain kali aku akan pasti kembali lg...insha allah...
lupa pulak...aku dpt hadiah paling besar dlm teambuilding kali ni....kedua2 belah tangan aku luka...org lain main elok je, aku sampai luka2....kahkahkahkah...aku terjatuh masa main imbangkan badan atas tali...dh la jatuh time tengahari, atas pasir pulak tu, depan semua org lg...perggghhhh mmg tebaik la perit dia...tak pe, aku kan kuat...hehehehe...aku ni nampak je fizikal mcm ni tapi lasak bukan main...dr kecik lg dh memang lasak...org yg tak kenal aku mesti tak percaya aku sorg yg lasak...hehehehe...lantak la org nk fikir apa...janji aku enjoy dgn life aku...
skrg ni aku dh mulai mncari geng yg sudi nk join aku p buat aktiviti extreme ni...kalau ada group seumpama ni mmg aku nk join...heheheeh...wishlist utk aktiviti extreme ni, aku nk buat paragliding & scuba diving...tengah kumpul duit & buat research...doa2kan impian aku tercapai...hehehehe...
apa pun ESCAPE PENANG THE BEST...!!!!...
pada yg berminat boleh layari website ni Escape Penang


04 May 2014 | 4 KoMeN |

4 KoMeN:

  1. Anonymous
    Jan 24, 2015, 8:32:00 AM

    hahaha syok baca pengalaman di atas... insya Allah organisasi kami pun akan menyusul ke sana pada bulan 3 nih... untuk program team building gak... rasa teruja nak p sana slps baca pengalaman di atas... doakan semoga program kami berjalan dengan lancar yek... (^_^)
    berkenaan jatuh masa imbangan tali tu mmg lasak n ganas hehe syabas!!!

  1. Saif HaQiem
    Feb 14, 2015, 1:18:00 PM

    Anonymous - selamat pergi & kembali...semoga semuanyer berjalan lancar...enjoy ur programme...jgn fikir sgt juz enjoykan dri anda...mmg syiokkkk...!!!!...hahahaha

  1. MiZie SaRaH
    Apr 22, 2015, 3:07:00 PM

    Wahhh.. cantiknya tempat ni.. saya pernah jugak join team building, tapi di Port Dickson :) memang pengalaman yang tak dapat dilupakan.. jemput baca entry saya..

    http://miaqaisarah.com/2015/04/20/team-building-supermom-di-port-dickson-day-1/

  1. wan anis
    Nov 26, 2016, 12:47:00 AM

    Hi, boleh saya tahu macam mana encik organize benda ini ?

Post a Comment