twitter

Assalamualaikum semua...jumpa lg di entry yg baru...tak lupa jugak Selamat Menyambut Krismas pd yg meraikannyer...semoga perayaan kali ni membawa sejuta kegembiraan buat semua...
sebelum memulakan entry kali ni, mari kita beramai2 menyedekahkan Surah Al-Fatihah buat mereka yg terkorban dlm kejadian Tsunami yg berlaku pd tahun 2004 lepas...esok genap 9 tahun kejadian terburuk yg pernah menggemparkan dunia...semoga mereka damai di sana...buat keluarga yg kehilangan insan tersayang, semoga tabah & sabar dgn apa yg telah di takdirkan utk mereka...
ok back to the journey...kali ni aku nk sambung semula entry berkenaan dgn negeri kebanggaan aku iaitu PERAK DARUL RIDZUAN...jom kita....
macam biasa la, perkelahan kali ni disertai oleh Geng Budak Biadap...kami berkonvoi dgn 2 buah kete...awal pagi tugas aku kene pickup geng2 yg lain & berkumpul di rumah salah sorg geng kitaorg iaitu Khaer...excited semuanyer...seperti yg dirancang, kami semua wajib membawa bekalan masing2...semua ahli geng ada kecuali sorg je Qish...it's ok...yg penting semua enjoy...
kami bergerak dr Ipoh lebih kurang dlm pukul 9 pagi...mcm bese la, kalau dh pergi ramai2 mcm2 hal...ada je benda yg dijadikan bahan jenaka sampaikan tak perasan yg kami semua semakin menghampiri destinasi cinta...cehwahhhh...hahahahah...hutan lipur ulu kenas,  terletak lebih kurang 15km dr Kuala Kangsar & kene melalui Pekan Manong...


sampai kat sana org dh ramai...aallaaaaaa bosannyer ramai2 ni...tak boleh nk havoc...havoc...ada family day pasukan tentera kot...kami pun cari port yg sesuai & finally kami pilih seberang sungai utk dijadikan tapak perkelahan kami...mmg strategik sgt sbb kene seberang sungai...bukan meranduk sungai tp menggunakan jambatan yg ada...hehehehe...sebuah jambatan tinggi telah dibina bg membolehkan pengunjung utk menikmati pemandangan sekeliling dgn lebih jelas & luas selain berfungsi sbg penghubung dgn kawasan seberang sungai...


hutan lipur ulu kenas telah diselia oleh Jabatan Perhutanan Negeri & mempunyai tarikan istimewa yg tersendiri selain daripada air sungai yg jernih, sejuk, ia jugak tidak berbahaya...paras airnyer tidak terlalu dalam sesuai utk semua peringkat umur utk bermandi-manda...




tikar dibentang, barang2 makan di keluarkan, apa yg ditunggu lg, masa utk makan...hehehehe...lapar dong...time makan la kami semua senyap..kalau tak, msg2 mcm murai cabut ekor...pot...pet...pot...pet...tak henti2...hahahahaha...lupa pulak, nk pesan pd sape2 yg tak bawak makanan, jgn risau sbb kat sini ada deretan kedai makanan yg beroperasi setiap hari...so jgn takot kelaparan...



lepas kenyang melahap bekal2 yg dibawak, kami pun semua ke dalam sungai la..masing2 tak sabar dh nk tunjuk skill renang berirama...hahahahaa...bluurrrrrr...sejuk giler air...tak tahan aku...menggigil...naik duk atas batu jap...sembang2, lpas dh ok, turun balik dlm air...seyes aku bukan jenis tahan sejuk...huhuuhuhuhu...


selain dtg utk berkelah, anda jugak boleh menyewa chalet yg disediakan kat seberang sungai...tak perlu nak meranduk air sgt sbb jambatan ada....kahkahkahkah...kalau rasa nk jimat kos, boleh pasang khemah kat tapak2 lapang yg ada...anda boleh buat bbq pd sebelah malamnyer...seyes aku cakap, dh namanyer pn hutan lipur, malam2 agak sunyi, hanya bertemankan unggas2 malam...



jika anda dtg pd musim buah-buahan, anda boleh membeli buah-buahan yg dijual di sekitar hutan lipur ni...kawasan ulu kenas ni mmg terkenal dgn buah-buahan seperti durian, cempedak, rambutan, langsat & manggis...rugi kalau tak beli...silap2 boleh dpt harga murah sbb yg jual adalah penduduk tempatan...terpulang kata anda sama ada nk makan di situ atau bawak balik...


sambil2 mandi, aktiviti wajib group kami ialah bergambar...giler tak bergambar...hahahahahatp yg pasti gambar aku la yg paling byk...aku kan mesra camera...kahkahkahkahkah...



time utk berangkat...masa ni la nk tengok sama ada hutan lipur ni di jaga dgn baik ke tak...jom kita ke toilet...kalau dulu, toilet dia, tersangat la teruk tapi sekarang...jeng...jeng...jeng...hehehehehe....BERSIH...!!!!..i like...suke..suke...bagus & tahniah utk Jabatan Perhutanan Negeri sbb menyediakan kemudahan awam yg bersih & cantik...teruskan usaha...


selesai bersihkan diri, kami pun bergerak menuju ke lembah kuala pulak...teringin nk makan laksa lembah...dorg kata sedap...jom kita cari...selamat tinggal ulu kenas...jumpa lg next time....


sekian saja utk entry kali ni...jumpa lg semua...adiossss.....!!!
25 December 2013 | 1 KoMeN |

1 KoMeN:

  1. Anonymous
    Apr 25, 2014, 12:19:00 PM

    bESTnya....

Post a Comment