twitter

Alhamdulillah...syukur ke hadrat Illahi, aku masih lagi dibri peluang bernafas hingga ke hujung tahun 2013 ini...pejam celik, pejam celik terasa seperti baru semalam kita semua meninggalkan tahun 2012...masih terbayang lg meriahnyer sambutan tahun baru diadakan di seluruh dunia & kini kita sekali lg akan meraikannyer sekali lg...kita bakal meninggalkan pula tahun 2013 & sekali gus mengalu-alukan kedatangan tahun 2014...menyorot kembali perjalanan hidup aku sepanjang 2013, ternyata ada turun naiknyer...langit bukan sentiasa cerah...adakalanyer gerimis mengundang...
membuka tirai tahun 2013, aku bersemangat menanam azam utk menjadi yg terbaik dari yg sebelum ini...mendidik diri agar tidak menjadi apa yg tidak sepatutnyer aku jadi...mengelakkan diri dari perkara yg tidak sepatutnyer aku lakukan...biarpun agak sukar namun aku tak pernah berputus asa....aku nekad mengharapkan restu dr Allah swt...jika sebelum ini aku lebih menumpukan tentang diri aku tanpa memikirkan hal2 lain tapi kini aku mula memikirkan tentang kehidupan aku yg mendatang...tahun ni terlalu banyak dugaan yg harus aku tempuhi...terlalu byk air mata aku tumpah hanya kerana tak tahan dgn ujian yg dtg bertimpa2...bukan utk meraih simpati namun aku tidak kuat utk terus di duga lg...teras terlalu lemah kaki ini utk terus melangkah biarpun hanya utk setapak...berkat sokongan family & teman2 aku kuatkan semangat bangkit mendaki jurang yg terlalu tinggi...bersyukur kepada Allah swt kerana aku dikelilingi oleh insan2 yg amat mengambil berat & sayang akan diri aku...
dlm kerjaya, alhamdulillah aku mula bersemangat utk meneruskan kerjaya sedia ada...aku mula membuka hati utk 'mencintai' apa yg aku miliki...mungkin ini rezeki yg telah tertulis sejak azali...adakalanyer apa yg kita impikan belum tentu akan menjadi kenyataan biarpun aku berkeras mahu mendapatkan apa yg aku idamkan...sekarang aku mula redha dgn apa yg telah ditakdirkan utk aku...melalui kerjaya ini la aku memperolehi rezeki setiap bulan...syukur rezeki Tuhan tak pernah berkurangan biarpun adakalanyer aku sesak...kini aku mula menjinakkan diri dgn bidang baru iaitu business online...insyallah jika tiada aral melintang, awal tahun depan, business aku akan beroperasi...terima kasih kpd 2 sahabat yg amat memahami diri aku ni...terima kasih utk kolibrasi ini...di harap dgn kombinasi usaha kita ini akan membawa kita bertiga ke satu level yg lebih baik & lebih indah seperti yg pernah kita mimpi2kan...amin...
menyentuh tentang 'cinta', terus terang aku katakan, ia bukan semudah mengira 1,2,3,4 @ menyebut A,B,C...berusaha & mencari, itu saja la jawapan yg ada dlm diri aku...agak muak apabila mendengar pertanyaa yg berulang...dh naik lenguh bibir ini menjawab namun masih lg yg bertanya...mungkin ini ujian...aku sekadar tersenyum & percaya 1 hari nanti ia akan dtg sendiri...kasih syg pd keluarga semakin mendalam tambahan pulak aku kini di perantauan, rasa rindu itu pasti berputik tatkala berjauhan dgn keluarga...dlm sebulan tak pernah la aku tak balik berjumpa family...ini la yg di katakan dgn 'air yg di cincang tak akan putus'...aku agak terkilan hajat ingin membawa keluarga bercuti bersama tidak kesampaian lantaran kekangan masa & kewangan...mungkin rezeki belum berpihak pd aku...insyallah jika tiada aral melintang akan aku tunaikan janji ini...semoga Tuhan merestui & permudahkan semuanyer...amin...tahun ni jugak, ada sikit kepincangan antara kami, GBB...keakraban semakin longgar...kami semakin menjauh...biarpun mcm2 dugaan melanda GBB, namun aku percaya di dalam hati antara kami masih ada lg rasa kasih sbg sorg sahabat...biar la utk ketika ini kami mencari ketenangan masing2...semoga 1 hari nanti ikatan 'kekeluargaan' yg kami bina selama ini akan terus tersimpul rapi utk selamanyer...
menjelang 2014 yg bakal menjengah dlm beberapa jam je lg ni, aku cuma mengharap sesuatu yg lebih baik dr yg lepas...aku bukan tidak mempunyai azam cuma aku tak mahu apa yg kita harapkan & impikan tidak mampu dimilki...lebih baik aku follow the flow...workhard, worksmart...selebihnyer aku serahkan pada Allah swt...aku percaya sebaik2 perancangan adalah datang daripada Dia...aku cuma perlu berusaha, berdoa & tawakal...
aku sudahi dgn kata2 terakhir -Love- semuanyer...


31 December 2013 | 1 KoMeN |

1 KoMeN:

  1. ahmad afandi
    Jan 1, 2014, 12:48:00 PM

    Assalamu'alaikum,, good afternoon dan happy new year 2014 :)

Post a Comment