twitter

Assalamualaikum...selamat berhujung minggu...dah malam pn...hahahahaaha...actually hari ni aku agak sibuk..(sibuk sgttt...hahahahaha)...seawal 6 pagi aku dah bangun...hari ni akau ada temujanji dgn seseorang..ini first time aku date dgn dia...excited sgt...sebenarnyer dh lama aku mengikuti perkembangan dia cuma belum berkesempatan utk bersemuka secara live...alhamdulillah selepas membuat 'appointment' sebulan yg lepas, tibalah harinyer...tak sabar...tak sabar...tak sabar...
dah siap solat, pakai baju semua, aku duduk terfikir, betol @ tak tindakan aku ini..lama aku fikirkan...dalam hati aku berbelah bagi...tambah pulak muka aku yg berparut ni, agak memalukan aku utk bersemuka dgn org ramai...hhmmmm....nak pergi atau tak...???..aku masih berkira2 dlm hati...kalau aku tak pergi, aku boleh sambung tido...tapi separuh jiwa aku lagi suruh pergi & melihat sendiri keistimewaan & magis yg dimiliki dia..lama aku duduk kat hujung katil, lastnyer aku decide utk pergi...malu mcmne pun aku kene berani berhadapan dgn realiti...dalam kereta, hati aku masih berbelah bagi...berkali2 duduk tengok cermin...nak pergi ke tak...nak pergi ke tak...hahahahaha...semangat...!!!!...pergi jugak aku ke sana...
first2 sampai, aku tersilap tempat...alamak...dah excited, tersilap tempat pulak...nasib baik la aku ringan mulut bertanya...& nasib baik jugak la building tu tak jauh dari situ...on the way cari parking, perggghhhhhhhh ramai gilerrrr kauuuu....aku ingtkan sikit je...makin bersemangat aku nak tahu apa la magis yg dia ni ada...settle parking (senget sikit...mcm bese...hahahaha..) aku terus masuk ke dalam...memang tak syak lagi, dia ada aura tersendiri....memang ramai...dari pelbagai peringkat umur datang...aku mendaftarkan diri & diberikan sebuah buku percuma hasil penulisan dia...sementara menunggu utk masuk ke dalam dewan, aku belek2 buku tu...hhmmm....mcm bagus jer...mcm bagus jer...1st impression berjaya menarik perhatian aku...aku dah tak peduli org lain sebab setiap saat aku menunggu, org makin ramai...sabar...sabar...sabar..
lebih kurang 8.30pagi, pintu pun dibuka...berpusu2 dgn teratur semua masuk mencari tempat duduk..aku pilih tempat duduk sebelah tepi tak depan sgt, tak belakang sgt...cukup2, ngam2 utk aku tengok...lgpun aku rabun jauh..aku pilih tepi sbb senang nk bergerak kalau ada apa2 aktiviti yg memerlukan pergerakan...dewan sgt2 penuh sampaikan ada yg terpaksa duduk dbersila di atas lantai...wowww...sgt2 teruja aku tengok dorg semua...sambil menunggu dia masuk ke dewan, kami semua yg aku agak lebih daripada 2000 lebih org, dipertontonkan video2 para peserta yg pernah berguru dgn dia & sekarag berjaya dlm hidup...ada beberapa video yg disiarkan agak menyentuh perasaan aku...sambil2 tu diselang seli dgn lagu2 yg pd aku sgt2 memberi inspire pd semua yg dtg..kalau permulaan dh bersemangat apatah lg bila dia masuk ke dewan nnti..itu pendapat aku...
lebih kurang dlm 20minit, aktiviti pertama dimulakan...kami semua dikehendaki berdiri & menari aerobik bersama2 dgn crew2 DAO...seronok...!!!!..starting yg sgt energetic...berakhir lagu aerobik, dia pun muncul di pentas...oooooo ini lah rupanyer org yg telah mencetuskan fenomena jutawan...dia ialah DR AZIZAN OSMAN...beliau ialah salah sorg usahawan melayu yg berjaya di negara ini...jatuh bangun, gagal & mcm2 lg beliau telah lalui dlm menjadi org yg berjaya...
our journey start...sgt teruja...banyak input yg diberikan oleh beliau..bukan senang utk jadi berjaya jika kita tidak mahu mengubah impian kita menjadi reality...bak kata DAO, kejayaan besar bermula dgn kejayaan kecil...jgn terlalu duduk di comfort zone..try to explore ur talent @ skill...org melayu jgn mudah berasa selesa dgn apa yg kita dpt hari ini..utk berjaya kita perlu ada ilmu...dari mana nk dpt ilmu tu..??? dari mereka yg telah berjaya...mcmne nk dpt ilmu tu..???dari usaha yg gigih...apakah langkah seterusnyer..??? bertindak...
kemudian beralih ke main point yg ditunggu2 oleh semua org...apakah itu...???? MAGNET...aku yakin semua org tertanya2 apa tu MAGNET...???..rahsiaaaa....hehehehe..hhhmmm....nk bgtau @ tak..???..tapi kalau ikutkan pendirian DAO, memberi lebih baik dr menerima...ok lah aku kongsi sikit pasal MAGNET...
aku buat secara konklusinyer...utk mengubah hidup kita menjadi org yg berjaya, kita perlu ada sorg 'sifu' utk menjadi guideline kita..jgn berlagak bodoh sombong...matlamat mesti jelas...setiap apa yg terniat dlm hati @ terucap di bibir adalah doa...insha Allah akan menjadi kenyataan...kejayaan & kekayaan harus seimbang dgn dunia & akhirat..jgn lupa pd mereka yg telah mendoakan kejayaan kita...restu dari keluarga terutama ibu adalah sgt mujarab...& yg paling penting jaga perhubungan kita dgn Yang Maha Esa...
ubah sikap jika ingin berjaya...pupuk nilai gigih dlm diri...antara 2 org yg gigih berusaha & rajin berusaha adalah berbeza sama kali...mereka yg gigih boleh menjadi org yg plg rajin tetapi org yg rajin belum tentu boleh menjadi org yg gigih berusaha...sebab apa..?? aku tinggalkan persoalan ini pd pembaca utk berfikir...hehehehe...
dlm melakukan sesuatu harus nekad bukan naked ok...DAO yg kata...hehehehe...halangan hanyalah ujian..jgn mudah putus asa..
hidup perlukan energetic/excited...perlu ada prinsip BE-DO-HAVE...seriusly part ni aku tak pandai nk explain...cuma aku faham dlm hidup kita kene bermimpi utk dptkan apa yg kita nk...lakukan apa yg kita nk lakukan, ada apa yg kita nk dlm hidup...lebih kurg mcm tu la yg aku faham...more information - sila hubungi DAO...hehehehe..promote sikit...
lastly sila la bertindak dgn luar biasa & tawakal...harap korg faham...nak lebih faham sila hubungi DAO...promote sekali lg...hahahahaha..
apa lg yg aku dapat dari seminar ini..???..seriously, tahap keyakinan aku semakin meningkat...setiap apa yg telah berlaku dulu membuat aku terfikir kembali di mana aku sekarang ni...sgt sedih..bak kata DAO...
masa terlalu mencemburui kami...diam tak diam dah sampai akhir waktu..sebelum berpisah, kami di pertontonkan sekali lg pengalaman2 para usahawan yg telah berjaya dlm hidup hasil dr bimbingan DAO...hampir menitis air mata aku tengok tanyangan itu..tak tergambar dgn kata2...apa yg mereka lalui sama seperti apa yg aku lalui sekarang...dh tiba masanyer aku bangun membuat penghijrahan...insha Allah...aku cuba yg terbaik...
secara keseluruhannyer, cara penyampaian beliau agak bersahaja..tak terlalu berat...senang faham...lawak...seronok...rugi pada sape2 yg tak pernah join...kalau ada lg seminar ini, aku pasti akan menyertainyer lg...insha Allah...
SAYA KAYA & BERJAYA...!!!!
terima kasih DR AZIZAN OSMAN....

**maaf gambar tidak disertakan sbb kami tak dibenarkan merakam apa yg telah berlaku di dlm dewan...harap maklum...
17 November 2013 | 0 KoMeN |

0 KoMeN:

Post a Comment