twitter

demi Allah...atas nama Tuhan yg satu, aku penat dlm melayari bahtera kehidupan ini...semakin jauh aku mengemudi, semakin hebat aku di lambung ombak...pelbagai dugaan & cubaan yg harus aku lalui hingga kadang2 aku mengeluh sendiri dgn ujian yg diberikan...namun aku percaya Allah itu maha mendengar & mengetahui...Dia ada bersama2 dgn insan yg bersabar...Dia maha mengetahui tahap kemampuan hamba-Nya utk menerima ujian dari-Nya...ya aku sdg diuji...adakala tak mampu aku menahan ujian itu..aku sekadar sambut dgn linangan airmata...tiada siapa yg tahu perasaan aku itu...bukan diri aku utk bercerita dgn org lain, bukan sikap aku utk berkongsi dgn sesiapa melainkan jika aku tidak lg mempunyai kudrat utk terus bertahan...tatkala itu aku harus melepaskan rasa gusar dihati pd teman2 @ pun disini -blog aku-, tidak bersama2 dgn family...bukan niat utk membelakangi darah daging sendiri namun aku tak sanggup utk membebankan fikiran mereka...biarlah mereka hidup dgn tenang & bahagia..cukup2lah aku telah banyak menyusahkan mereka semua...buat teman2, cukuplah sekadar menjadi pendengar setia aku, itu pun sudah memadai buat aku...
aku bukan manusia sempurna...terlalu banyak kekhilafan diri ini...masih ada rongga2 kosong yg membuat aku alpa...namun jauh di sudut hati aku masih berusaha, menanam azam utk menebus segala kesilapan lalu...aku ibarat sdg berperang dgn diri aku sendiri dlm membetulkan laluan hidup aku, mencari keredhaan, mencari kedamaian, mencari sinar kebahagiaan...biarpun masih samar2 aku tidak pernah berputus harap menanam niat, berusaha, berdoa & bertawakal agar setiap apa yg aku lakukan diterima oleh Allah swt..aku cuma memohon agar dikuatkan hati & ditetapkan iman utk terus berusaha mencari kesempurnaan diri...mungkin tidak sesempurna Para Nabi namun sekurang2nyer biarlah aku menjadi hamba yg taat pd perintah-Nya...insyallah...
ketika hidup masih menyendiri, ramai yg melihat aku sbg sorg yg bersahaja, gembira spt tiada apa yg perlu difikirkan namun hakikatnyer aku kesepian...jiwa aku terasa kosong...demi tidak terlalu memikirkan hal2 itu, aku lebih senang melakukan perkara yg boleh mebuatkan aku lupa seketika 'masalah' itu @ aku lebih senang memejamkan mata barang sepicing & apabila terjaga aku lupa segalanyer...bermula hari baru utk aku...begitu senang aku menghabiskan waktu2 aku...mungkin sia2 @ mungkin takdir utk hidup aku...siapa tahu...
sejak akhir2 ini mudah sgt air mata aku mengalir mengenang nasib diri...& sehingga saat aku menaip entry ini, hati sebak...namun aku biarkan saja air mata itu mengalir andai itu mampu memberi kepuasan pd jiwa ini...aku pasrah...org kata lelaki tak macho kalau menangis tapi perlu diingatkan apa guna Allah mencipta air mata jika bukan utk ditangisi..???sekuat mana kita menahan, segagah mana seseorg itu, jika air mata itu mahu mengalir, ia tetap akan mengalir...biarkan lah org2 yg berfikiran sempit itu...mereka tidak berada ditempat aku...selagi mana Allah swt mahu aku menangis, aku akan menangis...mungkin ini takdir..aku percaya Allah swt sentiasa bersama2 aku...aku redha...
10 November 2013 | 1 KoMeN |

1 KoMeN:

  1. Tetamu Istimewa
    Nov 17, 2013, 6:18:00 PM

    Assalamualaikum, singgah dan follow di sini. Jemput ke blog saya pula ya. Terima kasih.

Post a Comment