twitter

salam ketemu kembali donk...hahahahaaha..berbahasa seberang pulak...apa salahnyer kita kan serumpun...kali ni aku update pulak pasal aktiviti GBB yg lain pulak...pasti ada yg tertanya2 kenapa muka aku agak berbeza utk entry kali ini dgn entry yg lepas...tak ada yg beza sgt pun cuma gaya rambut aku...dulu pendek skrg ni panjang...actully aktiviti ni dh lama dh...tahun lepas kalau aku tak silap...asyik tertangguh jer nk update dlm blog ni...akhirnyer ini la dia picture2 kami ketika berkelah di tepi tasik taiping...
plan awal, janji dgn member2 GBB & lastnyer kami bergerak seawal pagi ke Bandar Taiping yg dulunyer pernah menjadi ibu negeri Perak...macam biasa la kalau dh berkumpul sama mcm2 hal...ada jer citer lawak...ada jer usik jenaka...ada jer ketawa...tak pernah la nak senyap kami ni...agak2nyer dh mmg kene la kot maksud 'serasi' utk kami ni...otak gila2...
perjalanan ke taiping tak la jauh sebenarnyer...lebih kurang 45 minit ke sejam mengikut kadar kelajuan drivernyer...hehehehe...ikut highway dekat sikit...masuk jer area taiping, seyes aku memang la tak berapa nk pandai sgt dgn jalan2 taiping ni...nasib baik ada 'GPRS' yg sorg ni...dia la yg tunjuk jalan...heheheehe...






sebelum ke taman tasik taiping kami singgah dulu ke Bukit Larut @ Maxwell Hill...ingtkan nk naik ke atas tapi terpaksa batalkan niat itu sebab kalau nk naik ke atas kene naik jip...kalau nk naik jip kene la dtg awal pagi & buat tempahan...masa kami sampai kat bukit larut tu ramai giler org...ada yg sanggup berjalan kaki naik ke atas bukit larut...tapi pd kami, rasa mcm tak berbaloi la pulak nk berjalan kaki naik ke atas...bukannyer rendah weiii...bukit larut mempunyai ketinggian 1036m dari paras laut & jarak 8km dari kaki bukit...agak2 apa akan jd dgn kami kalau gigih sgt nk naik ke atas dgn berjalan kaki..???...lempeng weiiiii...!!!!..3 picture kat atas ni adalah sekitar kaki bukit larut...saje jer nk tengok mcmne la rupanyer bukit larut ni...hehehehe...puas berposing sakan, kami terus ke taman tasik taiping...tak jauh pun dari situ...zoo taiping pun tak jauh...kalau ada masa singgah la sekali...kami..???..tak singgah sebab perut dh mula keroncong mintak diisi...hahahahaha...



ini antara pemandangan tepi tasik...taman tasik taiping dibina diatas lombong bijih timah yg terbiar & telah dibuka pada 1880...taman ini seluas 64hektar memiliki 10 tasik & kolam yg indah serta dikelilingi oleh pokok2 hijau yg mempersonakan...saujana mata memandang...


pagi itu agak ramai pengunjung...nasib baik kami cepat, dpt jugak 'pot' yg best...apa lg ditunggu...tikar pun dibentang, semua bekal yg kami bawak dibuka & kami mula la menjamu selera sambil mengadap tasik yg tenang lg damai...
mcm biasa la, selepas sesi makan2, bermula la sesi photographi pulak...ini la aktiviti GBB yg tak pernah kami tinggal...setiap gambar ada kenangannyer...saksikan la....saksikan la alam....hehehehehe...






tengok dahan pokok tu...cantik kan...???..meliuk lentuk mencecah air tasik...kalau tak silap aku, usia pokok2 yg tertanam di sini ada yg mencecah puluhan tahun tapi masih teguh berdiri...tu yg membuatkan taman tasik taiping ini unik...belakang tu pulak adalah bukit larut...










bila mentari mula meninggi, kita dpt melihat pantulan pepohon dari dalam tasik ni...sama mcm cermin...tersangat la cantik & sesuai utk mereka2 yg menceburi bidang photographi...











ini la hasilnyer kalau GBB keluar bergimba...tak pernah mengecewakan...kelasss kawww...hehehehehe...











gigih panjat memanjat semata2 nk bergambar...yg bestnyer tengah2 org duk sibuk lalu lalang dgn kete, kami dgn tabah lg sabar memanjat pokok besar tu...ramai yg tengok jer...ada jugak yg bunyikan hon...kelakar la GBB ni...suke buat keje gila2...kalau tak gila bukan la namanyer 'GBB'...hehehehehe...


















penat memanjat sana sini...posing sana sini...kami pun bergerak keluar dari taman tasik taiping ni...next pit stop ialah rumah cikgu kami....yeaaaayyyyyyyyy....selepas hampir 6 tahun tak berjumpa akhirnyer kami akan ke rumah cikgu lama kami di taman long jaafar....tak sabar seyhhhh...!!!







alhamdulillah...akhirnyer kami bersua kembali...banyak yg dah berubah kan cikgu...????...tapi kenangan kami dgn cikgu tak pernah luput...kehadiran kami disambut baik oleh cikgu Rozana...siap hidangan, cendol la...air botol la...langsat la...rambutan la...manggis la....rindu cikgu.....banyak yg kami bualkan...macam biasa la kalau dh lama tak jumpa, kisah2 lama mesti diungkit semula...semuanyer masih segar dlm ingatan kami...pe lg bergelak ketawa la kami....hahaahahahaha...cikgu memang best la...!!!!...
terlalu cepat masa berlalu...petang tu kami semua berangkat pulang ke ipoh semula...hari yg sgt menyeronokkan...happy sgt....insyallah kalau ada  rezeki kami akan sampai lg ke taiping & tak lupa jugak singgah rumah cikgu Rozana...mana tau 1 hari nanti kita boleh sama2 kelah kat tepi tasik...insyallah....
~TAMAT sudah entry kali ini...hingga berjumpa di entry lain...assalamualaikum semua...

04 October 2013 | 0 KoMeN |

0 KoMeN:

Post a Comment