twitter

Assalamualaikum semua yg membaca...(ada ke pembaca masalahnyer..??..tak kesah lah...janji aku puas mengetuk keyboard ni utk meluahkan apa yg aku rasa...)...citer apa pulak kali ni kan...tiba2 je update tajuk 'berjalan untuk sihat'...aku ni tak sihat ke..??..obesiti ke aku ni..??..anoreksia..??..bulmia kot..??..
semua itu adalah betul...!!!..hah..!!! betul...???..yer betul...betul la tajuk entry tu...tak silap taip la...memang hari ni aku nk update pasal hari berjalan sedunia...donia...donia...haishhh..!!..
dah lambat sebenarnyer aku up entry ni...kejadian ini telah pn berlaku 2 hari yg lepas...disebabkn aku busy mengalahkan menteri kewangan negara, so terpaksa la aku extend ke malam ni...janji aku berkongsi kan..kan..kan..
al-kesahnyer, last saturday (omputih plak..hahaha..) aku nak balik ke kampung..nak raya la katakan...dah ready ala kadar bergalaskan beg kecil di belakang, aku pun start la 'berjalan untuk sihat'...starting point dari kondo aku...menapak langkah demi langkah, tiba2 hujan renyai turun...aku pun memanjangkan langkahan...teruji sungguh...lebih kurang 10 minit berjalan tiba la check point pertama...fuhhhh...lega..!!!..hujan masih menitis renyai...nasib baik tak lebat sgt...aku tunggu bus dengan penuh kesabaran...dalam 25 minit tak lama dari tu, bus yg dinanti2 pun sampai...nasib baik tak ramai org naik bus pagi tu...macam biasa la, dah nama pun bus awam kan...kejap2 berhenti ambik penumpang, kejap2 berhenti turun kan penumpang...dekat sejam jugak la, akhirnyer sampai aku ke terminal bus...
aku tak tunggu lama, terus aku cari tiket...keadaan terminal penuh dengan org yg nak balik ke kampung masing2...aku agak jer...tak tau la kot org2 tu foreigner ke tak..aku pun tak ambik port sangat...dalam otak aku cuma fikir, nak balik kampung jer...tiket pun dah dapat, bus pun dah sampai, dah masa utk memenuhkan seat bus...baru je aku nk naik tangga bus, org tu kata bus dh penuh...hahhh..???..aku ke kaunter semula, then org tu suruh aku ikut sorg brader tu...dia akan tunjukkan bus tambahan...berjalan lagi...dah la hujan...ikut je la...
sesi berjalan untuk sihat pun bermula semula...perggghhhhh....jauhnyer dorg park bus tambahan...dah la hujan...redah jugak la demi nk balik kampung...3 minit menapak, sampai ke chech point kedua...lega...ambik seat tepi tingkap, make sure sebelah bukan foreingner yg duduk...kalau tak pening aku...huhuhuhuu...start je bergerak atas highway, aku pun membuta...penat la katakan...heehehehe...
aku sedar bila bus dah belok susur keluar tol...ingatkan bus terus ke terminal bus rupa2nyer uncle driver berhenti tepi jalan belakang punyer belakang bangunan terminal bus...haissyyyyhhh nak kene la driver ni...bayar mahal2 nk kene jalan kaki p terminal bus...ada jugak yg kene hempuk dengan stereng bus...nak tak nak kene la menapak lagi...start balik kempen 'berjalan untuk sihat'...
jauh kot....dekat 15 minit berjalan, finally sampai jugak check point ketiga aku...nasib baik bus awam dh ada kat situ, aku tanpa menunggu lama terus naik...teruji lagi...bus tak boleh start enjin pulak....!!!!!!...aduhhhh....!!!..duduk la bertapa aku dengan penumpang2 lain sambil tunggu driver sdg berusaha start enjin...yg bestnyer driver yg boleh la aku panggil 'makcik' tu, suruh semua penumpang turun tolong tolak bus dia...hahhhh..???..memang tak la...bayar tiket semata-mata nk kene tolak bus...nampaknyer permintaan 'makcik tu tak tertunai...semua penumpang buat tahu je...bak kata sorg pakcik tu 'dah tau bus rosak, pergi ambik penumpang buat pe'...lastnyer, lepas dibantu oleh rakan sekerja 'makcik' tu, bus berjaya bergerak...
sampai kat destinasi aku, hhhmmmmm bermula semula 'berjalan untuk sihat'...kali ni aku ambik masa dalam 15 minit lebih utk tiba ke check point terakhir...finally sampai jugak selepas mengharungi hari yg aku rasa cukup teruji & mencabar...penat giler...lenguh kaki aku...berdenyut2...tu la dh lama sgt tak berjalan, tu pasal la jadi mcm tu...memang sihat la aku utk 2,3 hari yg mendatang...heheheheehe..
itu la kesahnyer tajuk entry kali ini...aku yg dah sedia kurus ni, bertambah kurus la selepas menyertai marathon ni...kahkahkahkah...
tamat la sudah ceriter kali ini...sehingga berjumpa next entry pulak...adiosss...!!!




14 October 2013 | 0 KoMeN |

0 KoMeN:

Post a Comment