twitter

assalamualaikum semua...harap semuanyer dlm keadaan sihat...mcmne semalam..???..sudahkah anda membuat pilihan yg tepat..???..anda berpuas hati dgn keputusan yg diumumkan..???..hah...aku tahu mesti ramai yg masih tak berpuas hati..sana sini org masih berbicara tentang peristiwa semalam...confirm sgt...sebab aku pun sama...hehehehe...
semalam dlm sejarah dlm hidup aku pertama kalinyer aku turun mengundi...excited lebih...seawal jam 8.15 pagi aku dh sampai ke pusat mengundi...dekat je dgn rumah aku...hehehehe...tiba je kat depan pintu sekolah aku tengok org dah mula ramai...ada yg sudah berbaris panjang menunggu giliran utk membuang undi...ada yg sudah settle & ada pulak yg baru sampai mcm aku...para petugas pulak sibuk menguruskan suasana agar semuanyer berjalan lancar...aku terus ke kantin sekolah beratur utk mengambil giliran..
saluran 6, bernombor 3415...(ingat lg number tu...maklum la 1st time mengundi...hehehehe...) aku terus ke bilik saluran 6 & beratur panjang...actually tak panjang sgt time aku tu...maybe pagi lagi...tapi aku sempat la tengok gelagat2 manusia yg dtg utk mengundi...mcm2 ada...tua, muda, kaya, sederhana, yg sihat, yg uzur semua pakat turun mengundi...respect la...
tunggu punyer tunggu sampai la giliran aku...mula2 petugas tu mintak i/c aku...kemudian nama & i/c nombor aku di baca dgn kuat oleh petugas..aku ke meja sebelah & aku hulurkan tangan  untuk memastikan tiada sebarang calitan dakwat..kemudian aku diberikan 2 kertas yg berlainan warna...aku terus bergerak ke meja utk memangkah calon pilihan aku...senang je...aku dgn penuh yakin & bulat hati memilih calon yg aku rasa mampu untuk membawa perubahan pd rakyat...aku yakin dgn pilihan aku..habis je aku terus balik la...hehehe..
hari ni keputusan pun telah diumumkan...syukur alhamdulillah semuanyer berjalan lancar & sekali lagi kerajaan diberi mandat utk mentadbir negara...cuma hati aku terdetik sikit rasa sedih dgn bangsa sendiri...masih tak sedar..masih diulit mimpi & janji2 kosong...tak sedar yg bangsa kita semakin hari semakin ditindas...dipijak...kita hanya diperalatkan utk kepentingan org lain...aku risau jika 1 hari nanti bangsa melayu hidup mengemis & merempat dinegara sendiri...aku takot jika 1 hari nanti bangsa melayu kembali dijajah dinegara sendiri...nak ke jadi mcm tu..???..sanggup ke kita di 'balacikan' oleh bangsa lain...??..mereka berjuang untuk bangsa mereka...mereka bersatu untuk bangsa mereka bukan untuk kita...ini telah tebukti melalui keputusan PRU13 kali ni...come on bukak mata tu...jgn tertipu dgn sandiwara mereka...
sekali aku nak kata kat sini sedar la bangsa melayu...bangkit bersatu...jgn hidup berpecah belah...bangsa lain hanya menuggu peluang utk menghancurkan kita...jgn biarkan negara kita tergadai pd bangsa lain...ingat susah payah org terdahulu membangunkan malaysia...jgn biarkan semuanyer musnah semula...jgn jd seperti kacang lupakan kulit...hhhmmm....sedih...cukup sedih kali ini....
cakap banyak pun tak guna keputusan telah pun dimuktamadkan...kita hanya perlu tunggu dalam masa 5 tahun ni...semoga segalanyer berjalan lancar...semoga negara malaysia terus aman damai...cemerlang, gemilang & terbilang di mata dunia...semoga bangsa melayu terus bersatu...amin...
'MALAYSIA UTK KITA'


Kiniku nikmati kehidupan yang selesa
Dibentuk oleh mereka yang penyayang
Hari silih ganti kami maju ke hadapan
tak kira apa jua halangan

Terima kasih ku ucapkan padamu
Atas nikmat yang diberi padaku
Terima kasih ku ucapkan padamu
Kerna aman sentosa selalu

Kita dididik serta dipimpin
Agar kita semua tidak keciciran
Kita terus berusaha sedaya upaya
Agar menjadi insan yang berguna



06 May 2013 | 0 KoMeN |

0 KoMeN:

Post a Comment