twitter

assalamualaikum....fuhhh...!!!..lama giler tak update blog sendiri...bz dowh...mcm2 kene buat...mcm2 kene pk...sebelum tu aku nk ucap selamat tahun baru kat semua pembaca blog aku...(dah terlambat sebenarnyer nk wish...hehehehehe)...di tahun baru ni...azam baru...harapan baru...dunia baru...serba-serbi baru la...
tahun lepas, kehidupan aku tak berapa nk ada luck...org cina kata 'ong'...muram & suram...ditambah dgn keadaan hidup aku yg memegang status 'penganggur terhormat' memang mencabar mental aku...naik giler aku cari keje tapi haram satu pun tak dapat...penat aku cuba sana sini..p sana sini interview tapi rezeki tak melekat lagi...dugaan betol2 hebat time tu...serendah-rendah keje aku mintak, tu pun tak dapat...sampai kene tipu pun ada..aduyaiiii...teruji betol masa tu...tapi aku sabar...berkat sokongan family dan kwn2 yg memahami, aku tabahkan jugak diri aku..kalau nak diciterkan confirm la korang tak faham apa yg aku rasa...hanya mereka2 yg tengok dan merasainyer tahu apa yg aku rasa masa tu...seksa sgt2...sampai la penghujung tahun aku terus mencuba cari keje tanpa putus asa..alhamdulillah...akhirnyer terbalas jugak usaha aku...menampakkn hasil...aku diterima bekerja di salah sebuah bank di utara...berbaloi jugak usaha aku selama ni..berkat kesabaran aku akhirnyer Tuhan makbulkan doa aku...memang tak fikir panjang, aku terus terima kerja tu walaupun sebenarnyer kerja tu tak pernah tersenarai dalam list pencarian kerja aku..seyes aku memang tak minat kerja dengan bank..tambah pulak kalau melibatkan duit org dan pengiraan...aku lemah betol...tapi org kata, apa yg kita tak suka tu la yg akan dpt kat kita...aku terima dgn redha dan cuba belajar menyukainyer...tak cuba tak tahu..
sekarang ni dah dekat sebulan aku kerja dgn bank...alhamdulillah..semuanyer lancar..aku mula menyukainyer wlpun keadaan susah tapi aku kuatkan semngat aku utk terus mencuba...keadaan tempat kerja ok..staff2 pun baik, caring....aku hepi kerja kat sini..cuma belum biasa sepenuhnyer dgn tempat baru ni...tak kisah la..aku pun baru sgt kat sini...masih ada masa lagi utk membiasakan diri...memang aku bersyukur dgn apa yg Tuhan bg kat aku sekarang ni...tempat tinggal aku pulak..perghhh...!!!..duduk kondo tu....luar kondo dalam stinggan...hahahahahaa...gurau je...aku menyewa bilik kat area kondo ni...1 rumah ada 4 org...housemate smua ok2..baik2...aku pun selesa dgn dorg..so tak ada masalah utk aku terus tinggal kat sini...lg 1, tuan rumah pun baik...aku byk menyusahkan tuan rumah..hehehehe...tp semua tu utk kebaikan bersama..kalau aku tak complaint pasal kerosakan, mesti semua tu akan terus rosak...at least aku ambik tahu & jaga rumah sewa ni...hhhmm...bilik aku pulak...mcm bese la...mesti kemas & bersih...aku tak suka bersepah...serabut kepala otak...aku balik kerja penat2 nak rehat...so bilik kene kemas selalu...so far tu semua tak jadi masalah kat aku sebab aku memag dah di didik famly aku utk jaga kebersihan sejak kecik lagi & before ni aku pun pernah keje hotel..so setakat nak jaga kebersihan bilik sendiri, apalah sangat...
hhhmmm...bila ada berita baik, tak sah kalau tak ada berita tak baik...sedih dowh...mengenali dia ibarat satu cahaya yg menyuluh hidup aku...memang hepi & bahagia bila dgn dia...tapi syg tak kekal panjang...apa boleh buat...kene terima kenyataan la walaupun pahit utk ditelan...aku memag syg dia...huhhuhhuhuhu...dah la, tak nak citer panjang2...
azam baru tahun ni...aku nak keje & kumpul duit banyak2..aku nak jadi org kaya...sekarang dlm otak aku dah ada planning utk tahun ni...harap2 semuanyer terlaksana...insyallah...
pasal cita2 aku pulak...aku tak akan stop utk terus mencuba...tak kisah walaupun aku dah ada keje tetap tapi aku nak jugak try capai citer2 aku tu...once dah capai citer2 aku tu, complete la hidup aku...sekarang ni aku sdg cari peluang utk aktif mengejar cita2 aku tu...dah lama terpendam...kalau ada rezeki tak ke mana...amin....
panjang giler aku taip hari ni...hahahahaha...bese la, baru ada peluang..kalau tak bz memanjang...bila dh balik keje, penat, aku terus tido...tak da masa nk update blog sendiri...hehehehehe..
apa pun thanx kat semua pembaca blog aku yg tak seberapa ni...actly aku nak tukar wall page blog ni tapi tak tahu bila nak buat...asyik tertangguh je..huhuhuhuhuhu...mungkin bila cuti panjang sikit aku buat la kot...
thanx again kat semua reader blog aku ni...setakat ni je yg aku nk kongsi dgn korg semua..next time aku up lagi perkembangan terbaru aku...
aaddiiiooossss...!!!
20 January 2011 | 1 KoMeN |

1 KoMeN:

  1. eDa haDIAron
    Jan 29, 2011, 9:29:00 PM

    tahniah.

Post a Comment