twitter

bila kita buat salah, perkataan ajaib yg boleh menghapuskan rasa kesalahan kita ialah maaf...yg terlajak boleh diundur semula, yg rosak boleh dibaiki kembali..hebat sungguh penangan ucapan maaf...
tapi kadang2 ucapan maaf saja tak cukup utk menutup salah laku kita jika kita asyik mengulanginya berulang2 kali..apa maknanyer maaf kalau kita masih di situ jugak...lebih baik jgn ungkapkan ucapan itu...buat malu diri sendiri je...
hhhhmmmm...aku ambik konteks diri aku sendiri la senang...ada salah faham antara aku dgn sorg teman..kami rapat...semua citer boleh dikongsi bersama..cuma semalam, dengan lancangnyer aku menuduh dia menipu aku hanya kerana 1 perkataan yg aku tak faham maksudnyer..(by da way, member aku ni bukan org malaysia...)..dia terasa hati...aku tahu dia marah..silap aku sebab tuduh melulu..then sekarang aku rasa dia merajuk & marah dgn aku..aku dah berkali2 mintak maaf dgn dia..dia maafkan aku tapi dari cara dia, aku tahu dia marah lg...
betapa bangang & bodohnyer aku mendengar cakap org lain & menuduh dia penipu...dia sendiri nasihat kat aku, kenapa nak dengar cakap org sedang aku tahu dia mcmne orgnyer...dia tak pernah menipu aku...hhhmmmm..nasi dah jadi bubur..terlajak perahu boleh diundur,terlajak kata..tanggung sendiri...
sekarang aku malu sendiri...walaupun dia dh maafkan tapi aku still rasa bersalah sebab aku tahu ni semua punca dari aku..salah aku sendiri..sebab tu aku malu dgn dia...sekarang ni, aku tak tahu nak buat mcmne...
aku cuma boleh mintak maaf & janji dgn dia tak akan ulang semula perkara yg sama...
sedih bila jadi mcm ni...boleh jejaskan hubungan baik aku dgn member aku tu...aku tak mahu lah sebabkan perkara ni kami jadi musuh...hhhhmmm...tak dapat bayangkan kalau dia & aku bermusuh tak bertegur sapa...

perasaan aku ** sedih, malu & bersalah...

dear my fren...i'm sorry...really sorry :(
24 July 2010 | 1 KoMeN |

1 KoMeN:

  1. Khairiz
    Jul 27, 2010, 3:25:00 PM

    lumrah la tu bro..setiap orang mesti melakukan kesilapan, so jadi kan yang ni pengajaran, supaya ko x kan ulangi lagi perkara yang sama....apa pun cool k..jangan terlalu percaya pada kata2 orang, sebaliknya kita kena siasat benda tu betul or x...jangan kita menuduh dia melulu...k bro tenang...

Post a Comment