twitter

finally habis jugak kursus kawen ni...sangat penat & menguji ketahanan mental serta fizikal aku..hahahaha..dari segi mentalnyer, aku kene attend kursus ni selama 2 hari & tak boleh skip langsung..ada 10 modul yg aku kene ikut ceramahnyer..dari segi fizikal pulak, 2 hari aku kene bangun awal, balik petang...kelas aku tingkat 3, kene naik tangga...bilik sejuk giler dgn aircond...sabar je la demi utk dapatkan sijil kawen..bukan sikit cabaran...ni baru permulaan belum masuk yg lebih jauh lg nanti..mesti byk dugaannyer..huhuhu..
hari ni ada 4 modul..dari komunikasi hingga la ke lafaz talak...banyak benda yg aku baru tau..jika sebelum ni aku tak pikir @ ambik mudah je tapi sekarang baru aku tau betapa pentingnyer benda tu..especially bab talak..huhuhu..bahaya jugak talak ni..tak boleh buat main2...
dari segi penyampaian ceramah hari ni, overall ok & best..modul yg paling mendapat sambutan ialah pengurusan stress, konflik & kaunseling..memang best giler la...hahahaha..lawak sgt ustaz tu..yg mata kuyu nk tido terus tak jadi tido...hehehehe..mana tak segarnyer, ada unsur2 18sx...kahkahkah..
hari ni baru aku perasan, dlm byk2 penceramah yg dtg, semuanyer dr perak sbb dorg cakap dlm loghat perak cuma sorg je dr kedah..ustaz yg sampaikan modul stress, konflik & kaunseling..bila dh dr utara, percakapan dia memang best la...ustaz ni memang pandai tackle audiens..bagus, great job..!!..hehehehehe..
last part dlm kursus ni ialah ujian kefahaman..pelik aku negeri lain tak ada la pulak ujian kefahaman ni tapi perak je yg buat...huhuhu..agak mencabar jugak questions dia..tapi alhamdulillah, aku lulus dgn cemerlang..salah 2 je...yea..!!..lepas ni boleh la kawen..hahahaha...actually aku harap aku btol semua...huhuhuhu..syukur la...amin..
before balik ada majlis penyampaian sijil & luckydraw..sijil tu la yg dinanti2kan oleh kitaorg semua..begitu bernilai sijil tu di mata kitaorg terutama yg bakal menamatkan zaman bujang tak lama lg..hehehehe..utk luckydraw mmg dah dijangka, aku memang bkn sorg yg lucky..dr dulu sampai skrg nama aku memang tak pernah kene pn kalau ada luckydraw..so memang aku tak meletakan harapan pun..huhuhu..
ok la...sebelum berundur, aku nk bg sikit nasihat la pd sape2 yg belum ambik lg kursus kawen, cepat2 la ambik..tak lama lagi, kursus ni akan jd lebih complicated..so better bertindak skrg..hehehehehe
chaouuu.....!!!!
09 May 2010 | 2 KoMeN |

2 KoMeN:

  1. Othman Juliana
    May 9, 2010, 11:40:00 PM

    aishhhhh~ baru amek skang ek?
    kak ju amek dah ari tu masa kat uum-murah sket ;p
    yang bestnya, dalam semua-semua kitorg yang pergi tu (dalam 10), kak jue sorang je yang belum lagi kawen. hehe~

  1. SaiF HaQieM
    May 9, 2010, 11:49:00 PM

    yup baru ambik..masa kat uni dulu da perancangan nk ambik tp mcm tx sedia je lg..lg 1 masa tu bz dgn stdy..tangguh2, lastnyer dh konvo..hehehehe..so skrg ni ada masa terluang, dh rs gataiii skit, tu yg ambik tu..kahkahkah..
    kat tmpt sy ni still consider murah la jugak banding tempat lain yg dh cecah ratus yurannyer..sini still below hundred..
    kak jue bila lg nk jejak kaki ke pelamin..??hhehehe

Post a Comment