twitter

salam...hari ni aku dah ok dah..compare dgn last entry..memang marah giler babi..huhuhuhu..terpulang kpd korg nak nilai diri aku mcmne..aku tak kisah & dah malas nak bising2...
ok entry kali ni aku nak up citer baru..last week aku ada interview with one well known company..they had call & email me to come for the interview..very nervous beb...sepanjang minggu aku prepare utk interview..kdg2 mcm org giler je cakap sorg2..hahahaha..sejak dpt phone call & email tu, hati aku berdebar je..mcm da benda nk jadi..tp aku try buat tak tau & berdoa dgn Tuhan supaya semuanyer selamat & berjalan lancar...
pagi tu, aku gerak ke company tu dgn bus..aku tak sangka yg tmpt interview tu jauh giler..bus mmg ada tp tak masuk ke tmpt tu..aku pujuk uncle driver tu supaya dia boleh hantar aku kat tmpt interview tu..lastnyer uncle tu setuju tp aku kene jalan kaki sikit..tak kisah la jalan sikit..kalau tak memang aku kene menapak jauh..dlm bus aku juz prepare lg..baca pe yg patut & berselawat byk2 supaya hati aku lebih tenang..
tapi nasib tak baik..uncle tu turunkan aku jauh dr bungan interview tu..adduuhhh!!! kene menapak la gayanyer...aku jalan sikit kemudian jumpa dgn sorg pakcik ni..dia security guard kat one building tu..aku tanya dia, jauh lg ke bangunan yg aku nk p tu..dia kata
"jauh lg dik..dik ikut jalan ni, terus, belok kiri..kemudian jalan terus..memang jauh dik kalau jalan kaki.."
aku ucap terima kasih & terus jalan kaki perlahan2...tak lama lepas tu, pakcik td dtg dgn motor..dia offer nk hantar aku..syukur sgt2..baik pakcik tu..aku ucap terima kasih kat pakcik tu..aku cakap hanya Tuhan je boleh balas jasa pakcik..terima kasih pakcik...!!!..sebelum tu, masa aku sampai depan pagar bangunan tu, semua org pandang aku..yela dtg dgn motor..may be dorg ingat yg hantar tu ayah aku..siap pakai baju security guard..ada aku kisah...kalau dia bapak aku sekali pun, tak salah pun..hati dia memang baik...sanggup tlg hantar aku walaupun aku tak mintak...bukan mcm org yg pandang aku tu...belum tentu nk membantu..huhuhuhuhu..
kat dlm bangunan, nervous aku makin menjadi..tak tau nape aku gabra giler..selalu tak mcm ni...tapi aku cuba bertenang..memang ramai yg dtg interview hari tu...hampir ratus jugak la..tp yg aku dengar dorg cuma nk ambik 10 org je..huhuhu..
time menunggu ni, ada la pulak sorg mamat ni..aku rasa dia ni cuba nk menakot2kan aku..dia nmpak mcm berlagak habis, yakin giler dia yg paling layak...mcm2 la dia kata kat aku..ada jugak word dia yg menyakitkan hati tp aku iyakan je..tp syg hati aku sikit pn tak terusik dgn kata2 dia...aku buat bodoh tahap cipan je dgn cakap2 dia..ello bro..kalau rasa nk guna taktik kotor, simpan je la dlm poket ko tu..aku takkan terpedaya dgn taktik kuno ko tu..huhuhu..
dlm keadaan berdebar, sampai giliran aku...aku yakin aku dh buat dgn baik..cuma terserah pd yg menilainyer..aku tggu result kat luar dgn penuh debar...selalunyer kalau hati aku berdebar time interview cuma ada 2 maksud je, sama ada aku lepas interview tu @ aku tak dpt langsung..so aku bertawakal je la...
mcm yg dijangka, aku gagal interview tu...hhhmmm....tak tau nak kata apa dh...but the best thing is bro yg berlagak sgt dgn aku tu pun tak dapat...hahahahaha...sian..sian..tp ada lg 1 citer lg kesian..sorg ni nama alex..dia balik dr dubai semata2 nk attend the interview..tp syg dia pn gagal..sian dia..dh dtg dr jauh, ambik cuti seminggu utk interview ni tp lastnyer menghampakan, then terpaksa la dia balik ke sabah before balik ke dubai..
it's time to go back...tp mcmne ek..??..bus @ cab serius tak lalu depan building tu..aku dah tanya security kat situ..kalau nk kene jalan depan sikit..kat situ may be boleh dpt cab..aduuuyaiii....jalan lagi..??..dh la panas membahang..lastnyer aku jalan la kaki dgn haikal & alex..seriusly memang mencabar betol hari tu...lepas jalan jauh, kami dpt one teksi ni..nasib baik pakcik ni tak charge mahal..kalau ikutkan memang mahal kalau dr situ ke bus stand..around RM32..tp pakcik ni charge kitorg RM10..jauh bezanyer...
bila dh bayar tambang, dah keluar & teksi dh pergi, baru aku perasan, my phone left dlm that cab...oohhhhh tidddaakkkk..!!!..haikal pinjamkan phone dia..aku call byk kali tp nobody pickup my phone...& the best part is i'm silent the phone...aaaaaaa..!!!..rasa nk menangis pn ada..dlm tu byk nombor penting...kalau hilang mana aku nk cari..adduuhhh..!!!..beberapa kali call tp still tak berjawab..aku dh give up..tp haikal & alex pujuk suruh terus call..lastnyer pakcik cab tu angkat phone aku..dia tak perasan coz my phone ada bawah baju keje dia kat tmpt duduk depan..after angkat baju dia, baru dia nmpk phone aku..nasib baik aku duduk depan..kalau duk belakang confirm tak dengar..then aku mintak tlg pakcik tu patah balik..aku pujuk pakcik tu sebab phone tu sgt penting..aku janji bayar berapa je yg pakcik tu nak..aku tggu kat tempat aku turun, pakcik tu dtg & pulangkan semula phone aku..thanx GOD..!!..kalau tak susah la aku...aku tnya pakcik tu berapa nk bayar, then pakcik tu kata terpulang kat aku la..then aku bayar dia certain amount dgn ikhlas sbb dia baik nk pulangkan phone aku...memang pakcik tu baik...terima kasih sgt kat pakcik tu..Tuhan je yg mampu balas jasa baik pakcik tu...
after lunch dgn haikal & alex, aku & haikal balik naik bus, then alex nk balik sabah katanyer..tp dia kene tggu flight dia dlm pukul 6...
tu la cebisan ceriter dr aku..memang byk dugaan & cabaran..dlm Tuhan menduga aku, Tuhan masih mempermudahkan kesulitan yg aku alami..alhamdulillah...
apa yg penting bukan kejesama je tp, sabar & jgn mudah give up...hehehehe..
sekian saje...addiiooosss amigoss...!!!
24 May 2010 | 0 KoMeN |

0 KoMeN:

Post a Comment