twitter

cinta?? apa itu cinta?? ada apa dgn cinta?? semua org tau apa maknanyer cinta..setiap org ada intrpretasi tersendiri ttg cinta..betol tak??tp sejauh mana cinta itu mampu memberi kebahagiaan & kegembiraan + keindahan dlm hidup pasangan yg bercinta?? baru2 ni da soragng teman berkongsi citer dia..baru break off dgn pasangannya..baru je sebulan..nia antara dialog antara aku dgn dia...

aku: dh bape lama kenal dgn A??

S: hampir 9 bulan

aku: lama tu..nape clash? ko ada buat salah ke??

S: gaduh2 sikit, biasa la tu..aku marah A sbb tak jawab call aku..lepas tu A merajuk..tak nak msg aku @ jwb call..

pd aku isunyer kcik je..juz tak jawab phone, S marah2 & A plak merajuk sakan..pelik aku..kata dh kenal 9 bulan..takkan la hal mcm ni boleh sampai putus hubungan..aku pn tanya lg kat S...

aku: dia merajuk, ko buat pe??

S: aku pujuk la A. tiap2 hari aku msg mintak maaf & call A..tp A buat tak tau je..nak nangis aku..

aku: sampai mcm tu sekali A merajuk..ke ko ada buat salah lain ni??

S: tak ada la..sebab tu je..

aku: tak patut...tak patut..aku pun tak tau nk kesian kat sape wei..

S terus berciter kat aku...

S: aku syg kat A..syg sgt..aku tak pernah curang dgn A..tak pernah la terlintas dlm hati ni nak curang..aku mmg setia dgn A sorang..dulu time A xcident terlantar kat hospital, aku sanggup tunggu A..jaga A..bg A semngat walaupun doktor kata mungkin A akan hilang ingatan sbb ggaran otak tp aku percaya dgn A..aku setia dgn A sampai la sihat mcm hari ni..

aku: huh! skrg ko kene tinggal..mmg tak guna A tu..

aku pulak yg emo...hahahaha

S: sepanjang hidup dgn A, aku tak pernah nak mintak2 walaupun aku ada peluang utk dptkan apa yg aku nak..pd aku cinta bukan bersandarkn pd material semata2 tp kasih, sayang & cinta yg penting..

aku: A tu anak org kaya ke??

S: boleh dikatakan la..A anak org kenamaan..family A mmg terkenal..sebut je nama family A, semua org tau..A tu anak------cucu kepada-----

mmg betol la A bukan calang2..cucu kepada------mmg terkenal..sebut je semua org tau...

aku: bruntung ko dpt A..

S: skrg dh rugi...

aku: betol jugak..tah2 A saje nk main2kan ko tak??A kan anak org kaya..sape2 pn A boleh dpt..

S: aku tak fikir mcm tu..kalau betol A nak main2kan takkan la boleh tahan sampai 8, 9 bulan..lg 1 lepas xcident, org pertama terlintas dlm otak A ialah family A & aku..lepas kluar dr hospital, A terus msg aku..A kata aku lover dia..mana boleh dia lupakan aku..org lain A tak ingat langsung..memori A dh hilang..

aku: ish..sian plak kat dia..kiranyer A tu mcm mati hidup semula la ye??

S: lebih kurang la..tp sekarang ni kalau A tu nak mati terus pun tak apa..aku tak peduli dh...

aku: kasar sgt tu..

S: biar la..

aku: tak baik mendoakan org mcm tu..

S: tak la..main2 je..mmg la aku marah tp aku tak pernah benci @ dendam dgn A..

aku: boleh plak mcm tu??

S: sepanjang dgn A, aku cukup bahagia & gembira..A sgt syg, caring dgn aku..tp dh takdir jd mcm ni nak buat camne..

aku: bagus la tu..aku nasihatkan ko cari je la pengganti..jgn pk lg pasal A..

S: susah..aku bukan jenis cepat jatu cinta..ambik masa..selagi hati aku tak bukak utk brcinta, selagi tulah hidup aku single..

aku: pulak dah..nak buat pe diingat2kan lg benda yg dh lepas..mulakan hidup yg baru..

S: cakap senang sebab bukan ko yg alaminyer..walaupun dah berpisah, perasaan, hati & kenangan dgn A tak bolh padam lg..

aku: ke ko tunggu A lagi??

S: tak tau la..tp jauh dlm hati aku masih tunggu A..aku masih berharap hubungan kami boleh diteruskan spt dulu..tu yg aku harapkan..

aku: ah..! mengarut la ko..tunggu benda yg tak pasti..buang karan..

S: ko tak faham..

tu la antara dialog aku dgn S...

hhhmm..aku yg tak faham @ S yg tak nak cuba faham??mungkin aku yg tak faham lg kot istilah bercinta..dlm kes ni nak salahkan sape pn aku tak tau..isunyer kecik je tp boleh melarat jd besar..kalau ikutkan kasih, syg, cinta yg diberikan oleh S pd A memang tak berbelah bagi..S mmg setia..sanggup jaga mayat hidup sbb percaya dgn cinta A..kalau aku, lantak ko la situ..tak da maknanyer nak buang masa jaga org yg belum tentu akan hidup ni..tp lastnyer tengok pe yg dh jadi..??pengorbanan S sia2 je..S seperti digantung tak bertali..tu pun S masih mengharap lg..aduyaii S...tolong la bangun dr mimpi..jgn hidup dalam khayalan..terima la hakikat walaupun pahit utk ditelan..huhuhu..

pd firasat aku la..A dh ada org lain tp takot nk bgtau S @ mungkin A kesian dgn S yg dah byk berkorban..kalau A bgtau nk berpisah sbb ada org lain mesti S sdih giler..so jalan terbaik gantung tak bertali la jawabnyer...sian S..tak patut A buat mcm tu..
hhhmmm...bila aku dengar citer ni, aku jd takot utk terjebak dgn dunia percintaan..smakin meragui istilah bercinta..aku jd tak faham..persoalan ADA APA DGN CINTA makin kerap berputar2 dlm otak & hati aku ni..huhuhu..takot..takot..takot..

16 May 2010 | 1 KoMeN |

1 KoMeN:

  1. Anonymous
    May 14, 2012, 4:29:00 AM

    tu la sayang orang berpada-pada.. hidup kita ni jangan terlalu bergantung kepada orang, nanti dri sendri yang susah.. hati manusia siapa yang tawu, Allah bole bolak balikan hati manusia setiap masa... so apa pun hidup dalam keserdahanaan itu yang penting. jangan terlalu menyimpan harapan pada sesuatu yang blum tentu akan jadi milik kita..

Post a Comment