twitter

assalamualaikum...harap semuanyer sihat2 je...terima kasih pd yg selalu view blog ni..TQ..TQ so much :-)
fuhh..baru hari ni rasa nk menaip dgn panjang lebar..actlly byk citer aku nk share dlm blog ni tp tx brkesempatan coz byk yg mnjadi pnghalang..kekangan masa keje & ketiadaan interenet di rumah menyebabkan aku jarang on9...maklumlah nk on9 kene la tunggu housemate on9, baru la kita tumpang sekaki..kalau tx segan jugak..adat hidup menumpang...kena la pandai bawak diri..huhuhu..
sejak duk kat kl ni hidup aku semakin bz..dh da keje kene la focus dgn keje..tx da masa pulak rsnyer nk meronggeng kat luar sana...dunia aku hanya rumah & tempat keje je tiap2 hari...keluar umah pagi2, balik malam..keluar umah petang2 balik lewat malam..camne nak beronggeng tu..???..redha je la...yg penting duit masyuk...tx la jd mcm dulu lagi..asyik harap duit family je...sekurang2nyer skrg dh da income sndiri..senang sikit..
hhmmm...hidup kat kl ni jugak byk mengajar aku hidup berdikari..jgn terlalu bergantung harap dgn org...nk buat sesuatu, kene buat dgn yakin & bersungguh2..kalau tx melingkup la hidup aku kat kl ni..so sejak hari pertama aku menjejakkan kaki di kota metropolitan ni, aku dh bertekad utk tx cepat mgalah...aku kene kuat & bersemangat..ni yg aku nak dr dulu..bila dh dapat, aku kene buktikan impian aku bkn sekadar angan2 kosong...
sejak duk kat kl ni aku dh jd mcm org nomad plak...hidup berpindah randah..hahahaha...hari2 keje aku akan stay kat Bdr Tn Rzak...tx pun lepak kat Kerinchi...weekend aku balik ke Puchong...kalau cuti pnjang sikit aku balik Ipoh...dh macam org zaman purba je..pindah sana-sini..hehehehe...maklumlah hidup merempat..kene la terima kenyataan yg serba pahit tu...kahkahkah...aku tengah cari bilik sewa yg sesuai...dh dpt baru la aku jd warga tetap...hahahaha...buat masa ni mcmni la hidup aku kalau korg nak tau...
kat kl ni byk member2 yg aku jumpa...xspcially budak Gems...merata2 aku jumpa..asal p mana2 je, mesti bersua muka...ada jugak aku jumpa member2 universiti...yg tx tahannyer, budak sekolah masa form 6 pun aku terserempak...adoiii...kecik & bulatnyer bumi ni...hehehehe...tapi bagus jugak mcm tu...at least aku tx kesorangan kat kl ni...ada jugak member2 rapat yg boleh tolong aku if aku susah nnti...tu pun kalau dorg sudi nak tolong la...huhuhuhu..
hari tu aku da jumpa adik aku rafiq kat alam sentral shah alam...terkezut beruk aku bila dia dtg tegur aku...dh brubah sejak masuk sekolah teknik ni...hhhmmm bgus la..harap dia akan terus brjaya mengejar cita2 dia...aku sentiasa doakan utk dia...
kl ni jugak buat aku sedih sentiasa...dr hari pertama sampai la ke hari ini, rs sedih tu tx pernah hilang...aku buntu mencari jawapan pd kesedihan itu...huhuhuhuhu...
sejak ada kat kl ni aku rindu dgn org2 yg pernah rapat dgn diri aku...hhmmmm...walaupun duk di kota yg sama tp tx berkesempatan nk jumpa lagi...entah sempat ke tx nak jumpa...huhuhu...rindu pulak dgn dorg smua...harap dorg smua shat je...malas nk ganggu dorg..masing2 sibuk dgn life masing2...aku ni sape la...kene sedar diri..berpijak di bumi yg nyata ok...redha je la...
cita2 & impian aku belum lagi terlaksana lg..entah ada peluang @ tx memandangkan kesihatan aku mcm tx mengizinkan je...tah la...tx tau nak ckp..nak kata aku dh give up, mcm tx je...harapan tu masih ada cuma smkin menipis dari hari ke hari...tx tau sampai bila boleh bertahan...berserah je la pd Tuhan...hanya Dia yg maha mengetahui perjalanan hidup aku...hanya Dia maha mendengar suara hati aku...aku tawakal je pd Tuhan...hhhmmm...
apa lg ek..???aku pun dh tx tau nak taip pe dh...so far tu semua rangkuman ceriter hidup aku sejak menetap di kl ni...ada citer lagi tp yg lain tu agak tx sesuai utk di citer kan di dlm blog ni...tgok la nxt entry klu boleh aku akan masuk citer2 tu semua..kene olah dulu coz byk sensor..huhuhu...
ok la sampai sini je la yg aku mampu taip...kita jumpa lg next entry...terima kasih sekali coz sudi view blog yg tx seberapa ni...insyallah aku akan cuba update sekerap yg mungkin...sekali lg TQ byk2 pd semua..sayang semua...jumpa lagi....chau chin chau...


SaiF4eveR
satu keinginan diatas keinginan yang lain...
08 March 2010 | 0 KoMeN |

0 KoMeN:

Post a Comment