twitter

dah seminggu sekolah dibukak..hhmm..bila tengok berita, baca news, teringat balik zaman sekolah aku dulu...1st day masuk darjah 1.kenangan yang tx pernah aku lupa sampai bila2..sape yang tx teruja nak masuk sekolah kan..??termasuk la aku...hepi & teruja sangat masuk darjah 1..smua serba baru..baju baru, kasut baru, beg baru, pensel case, warna, buku...semuanyer serba baru..seronok la sgt masa tu. zaman aku dulu bukan mcm sekolah sekarang..aku rasa mostly sekolah sekarang ni semuanyer sekolah pagi..aku dulu sekolah sesi petang.panasnyer jangan cakap la..terik yang amat..nasib la pakai seluar pendek masa tu...seksi betol..hahahaha..
1st day sekolah, pagi2 llg aku dh bangun..kemas beg sekolah..tx sabar sgt...tengahari tu ayah aku hantar p sekolah. lepas je masuk kelas, ayah aku tunggu kejap kat luar..tu pun tx lama, lepas tengok aku dah mula nak berkawan, ayah aku terus balik. tx da nak tunggu2 sampai kelas habis..bukan mcm budak sekolah skrg ni..manja sgt..sikit2 nk nangis..cengeng betol..aku dulu slumber je..dh dpt kwn ok la tu..
dulu aku kelas 1 Kuning..guru kelas aku nama Cik Punitha..ketua kelas aku nama Haslam...penolong pulak nama Phamini..1st day kelas, tx byk sgt belajar..kita org cuma diberikan skeping kertas lukisan & disuruh melukis..time tu mmg aku suke sgt kalau bab2 melukis & mewarna ni..mmg hobi aku...hehehehe...dh dpt kertas & wrna, aku leka la melukis ikut imaginasi aku..ingat lg lukisan aku masa tu bertemakan suasana kampung...mcm2 lukisan aku dpt tengok masa tu..ada yg cantik..ada yg boleh tahan..ada yg kene gelak je..tp yg penting lukisan aku tetap cunnn....hehehehe...
hhhmmm..kawan pertama yg aku kenal nama Firdaus..masa tu aku tx tau nape susah sgt nk ingat & sebut nama dia..tx tau nape..asyik2 lupa je..lastnyer aku panggil 'wei' je..hahahaha...tp lama2 aku ingat jugak nama dia..kawan perempuan pertama yg aku kenal pulak nama Suhaili..ada 1 benda yg dia buat dlm kelas.aku tengok pun tergelak..sejak tu kami jd kawan..dh beberapa bulan, baru la aku kenal semua org..ada yg ok..ada jugak yg 'kekwat'..huh..!!sampai hari ni aku masih ingat lg muka dorg semua & kalau terjumpa balik confirm aku boleh ingat nama dorg semua.tp 2 org member yg aku paling ingat ialah Firdaus & Suhaili..dorg la member pertama aku masa darjah 1 dulu..tah pe yg dorg buat skrg ni & kat mana agaknyer dorg tu..hhhmmm...
ni da 1 peristiwa yg paling aku ingat & tx boleh lupa sampai hari ni..ada sorg ni nama dia Router..after loceng rehat bunyi, dia terus masuk kelas..nk jd citer, seluar kat bahagian poket basah,then bila cikgu tanya nape basah, dia kata dia simpan aiskrim sbb tx sempat nk habiskan masa rehat..1 kelas tergelak..korg bayangkan dia boleh simpan aiskrim yg bentuk kon tu dlm poket seluar dia..mcmne tu..??mesti rasa sejuk je dia punyer tttuuuutttt....hahahaha...mcm2 perangai..zaman kanak2 la katakan..sampai hari ni aku tx boleh lupa peristiwa tu..hehehehe...
bila duduk2 saje, kdg2 aku teringat balik zaman kanak2 dulu..hepi, tx da sebarang masalah, tx da persaingan, tx da perasaan dengki...semuanyer indah..tp syg semuanyer dh berlalu...
betol kata seseorg yg aku pernah kenal...'kenangan itu mengajar kita erti kehidupan'...apa yg terlepas mmg tx boleh diulang semula tp kita boleh jdkan kenangan tu sbg sempadan utk kita teruskan kehidupan yg penuh dgn pancaroba ni..kata2 tu aku pegang sampai hari ni...
hhhmmm...cukup la utk kali ni..saje je nk kongsi kenangan terindah yg pernah aku miliki dgn korg semua..kdg2 benda ni boleh buat aku tergelak sorg2..hahahaha...aku sure korg pun mesti masih ingat lg kenangan zaman sekolah korg..mesti ada peristiwa yg lawak kn..??simpan la baik2 dlm otak korg..susah nk dpt kenangan mcm tu..ok la..adiioosss semua...
SaiF'4eveR
satu keinginan di atas keinginan yang lain...
12 January 2010 | 0 KoMeN |

0 KoMeN:

Post a Comment