twitter

ANAK ANGKAT...hhmmm...anak org lain yg dibela oleh keluarga lain...yg tx ada pertalian darah...sedihkan bila tau kita ni anak angkat semata2..lebih sedih jika keluarga yg selama ni pelihara kita, mengungkit perkara yg dulunyer dianggap rahsia...macamne perasaan si anak tu.??..pernah tx korg fikir @ alami..??hhhmmm...
memang la besar pahala memelihara anak angkat ni..tambah pulak kalau si anak tu dari golongan yatim piatu..dijaga dgn pnuh belai kasih syg..cukup makan pakai..tx da diskriminasi antara anak kandung & anak angkat..memang besar pahalanyer di akhirat..tp akan jadi dosa besar jika anak itu tx mendapat apa yg sepatutnyer...lebih malang asal asulnyer di pertikaikan..diungkit2..manusia jenis apa ni..???kalau tx ikhlas, jgn la ambik anak angkat..tx ikhlas, tx redha, tx bersyukur...buat tambah dosa je..
memang sedih bila jadi macam ni...orang yg kita anggap boleh jaga kita, boleh bagi kasih syg, boleh berkongsi gembira & sedih, akhirnyer buat macam ni pada kita...manusia mana yg tx sedih...cuba bagitau aku...tx ada sorg pn dlm dunia ni yg tx ada perasaan sedih..semua akan rasa macam tu..aku yakin..
tapi apa boleh buat..tu la manusia...macam2 rupa & perangai...ada yg baik & ikhlas tapi ada jugak yg sebaliknyer...terpulang pada korang nak jadi yg mana...
apa2 pn suara anak angkat ni selalunyer ibarat seperti suara golongan minoriti..tx da sape yg dengar...tx da sape yg peduli...dh besar panjang pandai2 la hidup...tu la nasib anak angkat...huhuhuhu...
sori entry kali ni agak sedih...tq sebab luangkan masa utk membacanyer...salam semua...
SaiF'4eveR
satu keinginan di atas keinginan yang lain...
16 January 2010 | 0 KoMeN |

0 KoMeN:

Post a Comment