twitter

1st sekali sori sebab selalu post citer2 sedih dalam blog ni..mesti ada yang beranggapan aku ni terlalu berfikiran negatif, hidup di selubungi aura negatif..bukan apa, aku sekadar ingin berkongsi dengan korang semua sebab aku tau semua orang akan melalui saat2 sedih dalam hidup masing2..jadi aku kongsi apa yang boleh di kongsi bersama..sekadar membantu kawan-kawan yang mungkin mengalami masalah. Diharap melalui pembacaan dari blog ini perkara negatif dapat digantikan dengan perkara yang positif..semoga hidup korang lebih tenang…Insyallah…
Kecewa…semua orang pernah laluinya…lumrah hidup…tipulah kalau ada yang kata tak pernah mengalami kecewa dalam hidup dia…tu pembohong namanyer…tapi kalau korang perasan la, setiap kali kita sebut perkataan KECEWA, ramai yang mengaitkan dengan CINTA..kenapa ek?? Heran bin ajaib aku…rasa kecewa tu hanya utk yang bercinta je ke?? Pelik aku...mari sini aku nak perbetulkan sikit pemikiran korang…cinta itu cuma salah 1 faktor yang menyebabkan berlakunyer kekecewaan. Namun hakikat sebenarnyer, kecewa itu terlalu luas..kecewa boleh terjadi dalam semua keadaan..tidak hanya dalam percintaan je..ingat tu..bukan dalam percintaan je..diulang sekali lagi..bukan utk yang bercinta je…
rasa kecewa berlaku apabila seseorang itu gagal mendapatkan sesuatu yang dihajati, keinginannyer tak dapat dipenuhi..contohnyer, korang tak dapat beli jam tangan yang korang nak sangat sebab duit tak cukup..tengok je la jam tu..telan air liur berkali-kali..dalam hati kecewa & sedih.. jalan pun, alahai..lemah longlai…tak bermaya..hehehehe..
Ramai yang berpendapat rasa kecewa itu hanya mendatangkan kemudaratan kepada diri sendiri..bila kecewa, diri rasa tak bersemangat, sedih, moody, sampai kadang2 ada yang nak bunuh diri…(tu memang kritikal tahap dewa tu…)Tapi korang lupa dalam kekecewaan tu mesti akan terbit 1 semangat baru, membara, menyala-nyala, kebabomm..korang mesti berazam nak kumpul duit..nak dapatkan jugak jam tu..selagi tak dapat, selagi tu korang tak akan puas hati..korang mesti berusaha bersungguh-sungguh..betul tak?? Tu kan perkara positif..dari aura negatif dikitar semula menjadi positif..bagus apa rasa kecewa tu…jangan pandang rasa kecewa tu dari sudut yang negatif je…
Kalau kita sentuh dari sudut agama pulak…(kamek mo jadik ustaz sekejap tok…iboh marah…hehehehe)..rasa kecewa tu adalah ujian dari Allah swt kepada hamba-hamba-Nya..Dia ingin melihat sejauh mana korang mampu dan sanggup menghadapi dugaan yang diberikan…kebanyakan dari korang sering kecewa apabila impian & rancangan hidup korang tak kesampaian…sebenarnya tak semua yang korang rasakan baik itu baik & yang buruk itu buruk…hanya Allah swt yang lebih tau dari korang tentang baik @ buruknyer sesuatu impian & rancangan hidup korang tu…korang tak perlu rasa kecewa jika gagal mendapatkan apa yang korang hajati sebaliknyer korang patut bersyukur kerana ada hikmah lain yang mungkin lebih baik dari yang korang hajati sebelum ini yang ingin dianugerahkan oleh Allah swt pada korang…
So aku nak nasihat sikit kat korang semua…jangan kecewa jika apa yang dihajati tidak tercapai..terima dengan hati terbuka & tenang…Allah swt lebih tahu apa yang terbaik utk diri korang semua..ingat tu…jangan pulak sampai nak terjun dari jejantas LRT sebab kecewa…korang bukan saja membahayakan diri korang tapi jugak orang lain..in fact menyusahkan semua orang…family, masyarakat sekeliling, polis, bomba, hospital & benda yang tak bernyawa seperti jejantas, LRT pun terlibat jugak..hehehehe..kesian…..
Jadi fikir2 kan lah apa yang aku tulis ni…Tuhan dah bagi otak …masa ni lah nak guna otak korang tu..jangan di biarkan berkarat...hehehehehe…iboh marah kamek…kamek gurau jak….

Aku??? Selalu dikecewakan…lebih kecewa bila tak dapat makan buah strawberry bersalut coklat…kecewanyerrrr…huhuhuhu…istighfar…istighfar..istighfar…
(hipokritnyerrrrrrrrr….kihkihkih)

SaiF'4eveR
aku tidak lagi mengharap biarpun keinginan itu masih ada...
10 July 2009 | 0 KoMeN |

0 KoMeN:

Post a Comment