twitter

entry kali ini aku tak mahu sentuh mengenai hari yang aku lalui sepanjang interview lepas, aku jugak tak nak bercerita mengenai karnival kerjaya di PWTC & aku jugak turut tak mahu mengungkit saat2 bosan aku semasa tinggal di rumah sepupu aku (anyway thanx coz sudi tumpangkan aku walaupun aku & sepupu aku juz jumpa masa jemput & hantar aku balik ke kl sentral je..thank you so much..)..aku nak bercerita pasal seorang pak cik tua yang buta penglihatan yang aku kenal di kl sentral. masa tu baru pukul 7 pagi, aku dah tercegat kat kl sentral tunggu member aku, Sue untuk ke Jabatan Pelajaran Wilayah Persekutuan Jalan Duta..sedang2 menunggu aku duduk di sebelah pak cik tua tu..sambil2 menunggu aku pun ringan2kan mulut aku tegur pak cik tu..orang kata tak salah kalau kita jadi budak baik & peramah walaupun aku tahu sape aku sebenarnyer..
pak cik ni asal dari alor star tapi bekerja di kl. dia duduk dengan kawan2 dia di gombak..bawah ni perbualan antara aku dengan pak cik tu..tapi aku dah ringkaskan..kalau tak, pasti panjang berjela entry kali ni...
aku : pak cik nak ke mana??
pak cik : pak cik nak balik alor star..tengah tunggu train
aku : ooo...train pak cik pukul bape??
pak cik : 8 malam
aku : 8 malam?? nape pak cik datang pagi??
pak cik : pak cik takot hujan..anak nak ke mana??
aku : saya tengah tunggu kawan..nak ke jalan duta
pak cik : anak ni bekerja ke??
aku : belum lagi pak cik..saya baru habis belajar..ada interview kat jalan duta pagi ni..
pak cik : sekarang ni susah nak dapat keje..ekonomi tak berapa bagus..
aku : betol tu pak cik..ekonomi meleset ni susah sikit nak cari keje..saya pun dah berapa kali pergi interview tapi tak ada rezeki lagi..
pak cik : tak pa la nak..cuba lagi..rezeki setiap orang Tuhan dah tentukan..yang penting anak usaha..insyallah ada la keje tu..
aku : insyallah pak cik..
pak cik : pak cik doakan anak berjaya la interview hari ni..buat baik2..pak cik doakan untuk anak..insyallah ada rezeki anak nanti..
(aku terdiam sekejap..)
aku : terima kasih pak cik..insyallah..
tah kenapa tiba2 airmata aku mengalir keluar & hati aku jadi sebak ketika tu..tak tahu aku nak cakap apa dengan pak cik tu..walaupun tak mengenali aku sape, tak berpeluang melihat aku & pak cik tu bukan sape2 dengan aku tapi hati dia ikhlas mendoakan diri aku..tu yang buat aku terharu sangat..
aku temankan pak cik tu sampai Sue datang..kesian aku tengok pak cik tu..nampak letih & mengantok..aku biarkan pak cik tu tido kat kerusi tu & aku pulak terus temankan dia sampai la Sue datang..sebelum aku pergi, aku sempat bersalam dengan pak cik tu, ucap terima kasih & berpesan supaya berhati2..risau aku tinggalkan pak cik tu sorang2..tapi aku tak dapat nak teman pak cik tu..aku harap & doa dia selamat sampai alor star berjumpa dengan isteri & anak dia..
sampai hari ni aku masih ingat lagi perbualan aku dengan pak cik tu & aku tak akan lupa sampai bila2...
SaiF'4eveR
aku tidak lagi mengharap biarpun keinginan itu masih ada...
18 May 2009 | 2 KoMeN |

2 KoMeN:

  1. LeA LyaNNa
    May 25, 2009, 10:50:00 PM

    lama dah rupanya aku tak jenguk blog hang... fuhhhh...banyak cerita hang rupanya..

  1. SaiF HaQiem
    May 26, 2009, 11:41:00 PM

    rajin2 la jenguk lepas ni k...

Post a Comment