twitter

semalam asalnyer aku ke Kg Pasir Putih petang tu nak menjengah member aku, Khai yang xcident 2 hari lepas...tapi macam hampeh..dia tak ada di rumah sebab keje..ingatkan dia ambik cuti rehat..tabah betol mamat sorang ni..ishishish..lastnyer terpaksa aku tukar plan..aku ajak Qiera pergi rumah Qiesh. Lagipun dah lama aku tak jumpa dia.nak jugak lepak2 dengan dia..nasib baik Qiesh ada di rumah..kat sana kami juz lepak2 berbual..macam2 ceriter..Qiesh dah jadi makcik..siap dapat 2 orang anak sedara lagi tu..dah kertu rupanyer mu..hahahaha..tapi lagi kertu Qiera sebab dalam diam tak diam dia dah jadi nenek sedara…lagi kertu..hehehehe..group aku ni kalau jumpa, tak sah kalau tak gelak ketawa..mesti ada je ceriter yang buat kami semua gelak & ketawa sampai nak putus urat kentut..hahaha..ada je memori lama yang nak diungkit..tapi selalunyer citer yang diungkit mesti kes yang memalukan..hehehe..tapi best bila ingat balik..kami semua sporting..otak giler2..tak ambik pusing pun..lagi satu, ceriter2, lawak2 kitaorang untuk hari tu semuanyer beraspirasikan filem BOHSIA-JALAN PILIH JALAN HITAM..hehehe..(pandai2 la fikir sendiri dialog apa yang kitaorang cedok dari filem tu..huhuhu..)
Dalam dok sembang2 tetiba timbul plan giler…ni semua Qiera punyer idea la ni..malas nak keje, Qiera ajak p Cameron Highlands..aku dengan Qiesh tercengang la kejap..betol ke tak minah ni???dah pukul 4 petang nak ke ladang teh..nak pergi sempat la tapi nak balik belum tentu lepas..dah la jalan nak turun dari situ gelap..ish minah tu...lagipun sape nak drive..aku takot nak drive jauh2 ni..tapi dia yakin je..terus call member kitaorang lagi sorang, Diela..yang Diela lagi la terkezut..dah la pompuan tu tengah keje..tetiba Qiera ajak p Cameron..mesti dia ingat Qiera ni dah putus wayar..hehehe..Qiera terus berusaha pujuk kitaorang..macam2 alasan dia bagi..aku & Qiesh ‘on’ je kalau ada transport, driver & greenlight dari parents..lastnyer kitaorang discuss balik semula..bincang punyer bincang, kitaorang setuju nak ke Lumut..next step pujuk parents masing2..hehehe..nasib baik la parents kitaorang bagi greenlight..abang Qiesh dengan murah hati bagi pinjam kete dia..huhuhuhu..Cuma Diela je..mak dia macam tak izinkan je..lastnyer, aku gunakan kepakaran aku memujuk mak Diela & yang tak tahannyer mak dia cair dengar pujukan aku..hehehe..sori makcik...(pandai jugak aku ni memujuk orang..ahakzahakzahakz..)
Dalam pukul 6, aku, Qiera, Diela & Qiesh gerak dari Kg Pasir Putih menuju ke Lumut..(muka masing2 nampak hepi tapi dalam otak masing2 takot sebab dalam wallet masing2 Cuma ada RM 10 je…huhuhuhu..)..yang aku suker dengan member2 aku xspecially group aku yang sekarang ni, semuanyer dah semakin berani mati & yakin..terikut2 macam aku..selalu buat keje giler..kwahkwahkwah..bagus..!! keep it up beb..!!
Dalam kete macam biasa la..kalau dah namanyer member aku, mesti huhahuhahuha jadi harubiru…asyik gelak, asyik ketawa je..berhenti kejap gelak, lepas tu sambung balik ketawa..habis citer baru, masuk pulak citer lama..tak henti2 bercakap..yang bestnyer, mesti ada tokok tambah dalam citer tu..nak sedapkan citer..dari citer yang berklasifikasi umum hingga la yang 18sx, semua ada..semua ayat, perkataan keluar..hehehehe..macam ni la group aku..kalau dah jumpa memang haru biru..tu belum masuk lagi Khai, Xiera & Sieyda..boleh terbalik dunia ni…ahakzahakzahakz..
Pukul 7 kitaorang pun sampai la kat jeti Lumut tu..dah nak gelap..matahari pun dah beransur hilang..tapi tak apa..asalkan hajat kitaorang tercapai nak ke Lumut petang tu..hehehe…kat sana kitaorang juz lepak2 & berbual2 kat tepi jeti Lumut..nak makan masing2 pokai..terpaksa la makan angin je tepi laut tu…huhuhu..sambil2 tu ambik la pic kat tepi laut tu..
Dalam duduk bersembang, timbul pulak idea giler lagi..Qiera ni aku rasa memang dah putus 1 wayar kot..hehehehe..jangan mara aaaa..!!!...dia boleh ajak aku & Qiesh challenge main ala2 Survivor series..panjat tiang lampu & pegang dengan sebelah tangan je..tengok sape yang paling lama bertahan..kononnyer nak tengok la sape yang paling hebat..aku & Qiesh pun sahut la cabaran Qiera tu..(memang pengaruh tv betol..hahahaha) host rancangannyer Diela…..orang yang lalu lalang kat situ tengok je..pelik tengok kitaorang…tapi kitaorang tak ambik pusing pun..janji tak ganggu dorang…huhuhuhuhu.. memang mencabar permainannyer..sakit tangan aku..hehehehe..lama jugak la kami tergantung kat tiang letrik tu..(korang tengok la pic yang aku letak tu..) lastnyer semua menang cabaran tu sebab host dah mengamuk nak balik..kihkikhkih..(mana tak mengamok, dah la penat balik keje, terus kene drive p Lumut..hehehe..sori beb bukan rancangan aku..salahkan Qiera..hahahaha..)
Pukul 9 kitaorang gerak balik ke Ipoh…macam tadi jugak la, Diela drive, Qiera jadi peneman sebelah, aku & Qiesh jadi big boss kat belakang..hahahaha..sama macam petang tadi, riuh rendah dalam kete..nasib baik la tingkap kete tertutup..kalau tak mesti pemandu lain tercengang tengok kitaorang berempat..dok gelak, dok ketawa, dok menyanyi..yang tak tahannyer lagu raya pun kitaorang balon nyanyi..memang group buang tebiat…kwahkwahkwah…
Sampai Ipoh lebih kurang pukul 10 malam...aku sampai rumah pukul 10.30 malam…
Hari ni memang best..sebab aku dapat jumpa & berkumpul dengan group aku..kemudian buat pulak plan giler p Lumut..memang hepi sangat walaupun plan ni tak di rancang…tapi syok giler..Diela, Qiera & Qiesh, korang memang kawan aku yang da best, da bomb..nanti kita plan pulak p tempat lain..kita ajak Khai, Xiera & Sieyda..baru la complete group biol kita ni..hahahaha…yang penting next time kene la ada fulus..baru la best nak berjalan2..hehehehe….
Fuh..!!..penat taip entry kali ni… korang tengok la sendiri pic aku & da geng kat jeti Lumut tu….ok la chooouuu dulu…..
*pic kitaorang ada kat entry bawah..
SaiF'4eveR
aku tidak lagi mengharap biarpun keinginan itu masih ada...
20 May 2009 | 0 KoMeN |

0 KoMeN:

Post a Comment