twitter

dah lama rasanyer tak update blog ni, sejak hari aku berkampung di Kedah hinggalah ke semalam. urusan harian aku agak sibuk & faktor internet jugak menjadi salah 1 sebab kenapa blog aku tak berupdate. banyak ceriter yang terpendam tak terluah. mungkin ceriter kali ini agak panjang berjela. pada sape2 yang malas nak mengeja, dinasihatkan tak payah baca..hehehehe..

28 Mac 2009

pagi2 lagi aku & family aku sudah bergerak dari Ipoh menuju ke utara utk menghadiri majlis konvokesyen aku. semua tampak gembira kecuali aku. tak teruja langsung..!!..tak tau kenapa hati aku tak hepi sikit pun utk ke majlis tu. dah beberapa kali & hingga ke saat2 akhir aku pujuk family utk tak menghadiri majlis tu tapi sayang tak berjaya. balik2 aku yang kene fire..huhuhuhu..akhirnyer aku kene terima hakikat yang hati family aku lebih keras berbanding hati batu aku ni. sepanjang perjalanan aku diam & hanya fokus pada study utk exam DBKL. sesekali aku berSMS dengan member2 yang dah pun berkampung di UUM. tak pun aku juz melelapkan mata (sebenarnyer tak dapat terima kenyataan kalah dalam bertarung..hehehehehe..) sampai di Kedah, family aku terus check in di Seri Kedah Resort di Jitra. not bad la tempatnyer. cantik, aku suke dengan environmentnyer..tenang. sebelah petang, family hantar aku balik ke UUM. aku tak dapat stay di resort tu sbb esoknyer konvokesyen aku sesi pagi. so tak nak rushing, aku pilih utk stay di bilik Relrel. sampai2 je, Ya Ampun.........macam tongkang pecah bilik si Saiful & Relrel tu..bayangkan beg pakaian utk 10 orang ada dalam bilik tu..tak ke macam titanic nak tenggelam. tapi nak buat macamne dah terpaksa. tak baik nak merungut. antara member2 yang dah terlebih dulu sampai b4 aku..Anip (my 1st roomate in my life), Scumi (my 2nd roomate 4ever in my life), Emi, Mamat, Khu, Zul, Jojeng & Yus. lama tak jumpa dorang semua. 1001 macam citer kuar. seronok pulak aku jumpa member2 lama. ada yang dah berubah, ada yang masih di takok lama. macam tak ada harapan nak berubah je..hehehehe..2 yang buat aku meluat sesangat..jangan marah aaa...petang tu jiran depan bilik dulu, Im datang melawat junior2nyer..pun tak brubah..macam dulu jugak perangainyer. Im ni senior terlampau..hahahaha..senang berkawan dengan dia ni. jiran paling rapat dengan aku & Scumi. selalu gak jadi mangsa aku utk luahkan prob. dia pun tak berkeberatan nak tolong aku. tak terbalas jasa dia ni. malam aku & Scumi jalan2 kat tapak expo. Im tolong hantar dengan kete baru dia...merasa jugaklah aku & Scumi naik kete dia..orang kata ambik aura. mana tau lepas ni rezeki kami pulak jadi macam dia..hehehehehe..expo kali ni menyedihkan..tak meriah langsung..aku & Scumi juz jalan2 sekejap, then terus pergi Mall & balik kami singgah melantak kat cafe favourite kami dulu kat Kolej Proton..malam tu anoor pun sampai tumpang bilik Saiful & Relrel jugak. bertambah meriah la bilik tu jadinyer. Ehsan bulat & Ehsan kecik datang buat kezutan..tak sangka pulak dorang datang support kitaorang..thanks bro..dorang ni senior terlampau melampau la jugak..hahahahaha..aku & kengkawan tido lewat malam tu. mana taknyer masing2 sibuk uruskan baju, jubah dalam bilik yang sempit tu. dah tu kene ikut turn pulak kalau nak iron baju..huhuhuhu..tapi nasib baik time tido, hanya aku, Scumi, Emi, Anoor, Relrel & Saiful je dalam bilik tu. yang lain2 semua tido kat surau......

::thanks tuan punyer bilik Saiful & Relrel coz sudi bagi tumpang bilik..

::thanks jugak kat Im, Ehsan bulat & Ehsan kecik coz sudi melawat kita orang kat sini time konvo ni..


29 Mac 2009

pagi2 lagi aku & yang lain2 dah bangun. rasa macam tak cukup tido. ngantok sangat. tapi terpaksa jugak celik bijik mata ni sebab kita orang dah kene berkumpul kat dewan TSO jam 7.15 pagi b4 masuk ke dewan MAS. pagi tu agak kelam kabut coz antara kengkawan yang ada, sorang pun tak tau nak pakai selempang jubah termasuk la aku..hehehehehe..jenuh la cuba pakai tapi tak jugak siap2. sampai naik berpeluh yang dalam2 nyer..hehehehehe..lastnyer aku mintak tolong Sue & da geng. dorang la yang tolong aku pakai selempang tu sampai jadi smart giler. (smart ke aku.???.hahahaha..). settle semua, kami semua berkumpul dalam dewan TSO. jumpa la member2 seperjuangan yang dah lama tak jumpa. hati aku mula hepi bila dapat jumpa dorang semua. rindu kat dorang semua..cuma terkilan sikit sebab ada beberapa orang member tak dapat hadir exspecially Kak Ita & Palee. terkilan sangat coz dua2nyer rapat ngan aku..huhuhuhu..kemudian majlis dimulakan dengan perarakan masuk student ke dewan MAS. time tu tetamu semua dah berkumpul dalam dewan MAS. aku apa lagi berjalan dengan penuh yakin & bangga..maklumlah aku ni memang suke tayang muka depan orang ramai..hahahaha..(ooppss..termengaku pulak..hehehehehe) duduk pulak side depan dekat dengan camera, lagi la macam siot aku tayang muka..hehehehehe..tapi abg camera tu tak reti2 la nak fokus kat muka aku ni..kwahkwahkwah..tiba turn aku naik pentas, aku apa lagi berjalan dengan penuh keyakinan, kebanggaan & senyum yang menawan. tambah pulak kiri, kanan ada camera, lagi lebar la senyum aku..ahakzahakzahakz..(memang gila glamour aku ni...)selesai semua penganugerahan majlis di tangguh utk sesi petang tapi b4 perarakan keluar dewan, semua student diminta utk menyayikan lagu BIRU WARNA, lagu rasmi UUM..tiba2 hati aku jadi sebak sesebak sebaknyer. aku teringat kembali 1st time aku nyanyikan lagu ni masa majlis angkat ikrar di dewan yang sama 3 tahun lepas. then sekarang aku nyanyikan lagu tu kembali di dewan yang sama utk kali terakhir. sayu hati aku..airmata nak mengalir tapi aku tahan jugak. malu kat orang lain..tak sangka aku berjaya menempuh segala ujian, pahit getir, halangan, dugaan selama 3 tahun study kat sini. tak sangka aku berjaya menamatkan sesi pembelajaran aku. tak sangka aku berjaya membuatkan family aku bangga. semuanyer berlaku seperti dalam sekelip mata. tu yang buat aku sedih & sayu..


::thanks pada Scumi, Emi & Anoor tolong aku pakai selempang jubah walaupun tetap tak menjadi..hehehehehe..

::thanks pada Sue, Nana, Suzie & Mala tolong siapkan selempang jubah aku..sori menyusahkan korang..hehehehehe..

::thanks jugak pada family coz pujuk & datang support kat aku siap bagi bunga lagi..heheheheh..thanks a lot..

::pada Kak Ita & Palee - semoga berjaya dalam apa jua bidang yang diceburi..hope persahabatan antara kita kekal berpanjangan..Insyallah...

31 Mac 2009

hari ni aku gerak ke KL. sebab esok ada exam bertulis utk jawatan Penolong Pegawai Perpustakaan DBKL. aku pegi naik train jam 1 petang...yang menariknyer aku akan tumpang tido rumah member aku, Aiman yang aku kenal tak sampai sebulan melalui chatting, tak prnah jumpa, tak pernah tengok pic & tak pernah cakap over phone b4 ni. juz SMS penghubung antara kami..berani tak aku??? hehehehe..memang menempah bala & maut..tapi aku dah inform family aku, Abg Adi & Kak Ita..kalau ada apa2 jadi kat aku dorang tahu aku ke KL utk exam DBKL tu. so aku yakin je tumpang rumah budak tu..sampai dalam pukul 4 petang..lepak kat KL Sentral, kene tunggu Aiman habis keje & dalam pukul 6 baru la jumpa member aku tu..ok la, budak baik..umur 22 tahun..budak2 lagi..so aku tak kisah sangat la..janji dia nak tolong aku esok..b4 balik rumah dia, aku ajak p makan dulu..lapau giler.dia bawak makan kat Giant Kelana Jaya. settle makan terus jalan p rumah dia. tak jauh sangat dah. jumpa mak dia..peramah orangnyer..buat aku segan je..then ada 2 orang sepupu dia..bertambah lagi la segan aku..tapi bese la adat menumpang mesti la ada rasa sgan..kalau tak ada rasa malu, tu dah namanyer muka tembok..hahahaha..malam Aiman ajak keluar p jalan2 tapi aku tak nak coz nak prepare apa yang patut utk exam..aku tido awal dalam pukul 11 malam..penat sangat & yang bestnyer, aku tido di ruang tamu sorang2..selamat aku...hehehehee..

1 April 2009

6 pagi aku dah bangun mandi & solat. siap2 je aku & Aiman terus gerak tunggu bas dalam pukul 6.45 pagi..(lupa pulak nak citer, rumah Aiman ni dekat je dengan TM Kelana Jaya. pada sape2 yang kenal rapat dengan aku mesti tahu apa kaitanyer TM Kelana Jaya dengan diri aku ni..huhuhuhu..)..kami naik LRT di Tmn Bahagia terus ke Masjid Jamek b4 terus ke stesen Bandar Tun Razak & Dewan Pusat Komersil Komuniti Tun Razak betol2 sebelah stesen LRT tu. sampai je tingkat 8, tersentap jantung aku ni..mak aaaiiii...ramainyer..ada la dalam 400 orang calon yang datang utk exam tu..memang tak boleh nak letak harapan sangat. aku juz boleh buat yang terbaik..yang lain2 tawakal je lah..ada rezeki tak ke mana pun..dalam dewan duduk ikut angka giliran..no aku 039..harap2 ada 'ong' la no ni..hehehehe..ada 40 soalan objektif..semuanyer berkaitan dengan DBKL, library, kenegaraan & matematik..syukur aku boleh jawab..kalau ada soalan yang tak boleh nak jawab tu, aku 'minimanymore' je la..ahakzahakzahakz..exam habis dalam pukul 10 pagi..habis je aku terus ajak Aiman balik rumah..aku kene balik Ipoh..kalu ikutkan aku nak stay rumah budak tu semalam lagi tapi atas sebab2 yang tak dapat dielakkan, terpaksa aku balik Ipoh petang tu. aku ambik tiket bas pukul 2.30 petang..ingat nak naik train tapi tak sempat pulak..so da best way, ambik bas je la..tak kisah la asalkan sampai..huhuhuhu..sian kat Aiman, dah apply cuti 2 hari semata2 nak bawak aku p jalan2 tapi last2nyer jadi macam ni..sori la Aiman..dalam bas aku tido sepanjang jalan..ngantok tahap babun..heheheheehe..aku bersyukur semuanyer selamat..

::thanks Aiman & family coz bagi tumpang tido

::thanks jugak kat kembarz (Eda & Ena) coz tolong aku cari info pasal DBKL & library

::thanks jugak kat Abg Adi utk info2 yang diberikan

::thanks jugak kat Kak Ita tolong aku sepanjang berada dalam train

::thanks jugak kat Si Dia yang bagi support kat aku..luv u..hehehehehe..


2 April 2009

aku pergi ambik gaji kat tempat keje..sempat la jugak jumpa staff HK..


3 April 2009

aku juz lepak kat rumah..huhuhuhu..


::utk pictures aku akan upload kemudian dalam galeri kenangan k...

tu aje utk entry kali ni...addiiioossss semua...
SaiF'4eveR
03 April 2009 | 1 KoMeN |

1 KoMeN:

  1. eDa haDIAron
    Apr 4, 2009, 10:28:00 PM

    congratz...

Post a Comment