twitter

Hati ingin bicara
Tetapi siapa yang sudi mendengar
Kaki ini ingin melangkah
Tetapi ke mana ku tiada arah
Kurasakan diriku ini
Semakin terpinggir
Tiada dipeduli
Tak seorang jua cuba memahami
Ertinya derita dan erti sepi
sejak akhir2 ni aku sering merasa kesunyian. tak ada tempat untuk bercerita. sorang2 meneruskan perjalanan hidup aku yang entah lama @ tidak lagi ni. terasa aku hidup tak berteman, sebatang kara, terkontang-kanting..ibarat seperti aku dicampak ke tengah laut. tak tahu mana arah tuju. kiri & kanan hanya laut & ombak yang tidak bertepi....sunyi sangat...
ada kawan pun macam tak ada..masing2 sibuk dengan hal sendiri. tak ada masa nak dengar cerita aku..tak ada sape untuk aku kongsikan masalah aku. tinggal aku sendiri pendamkan semuanyer dalam hati ni. hanya Blog ni je lah yang jadi teman paling setia di sisi aku. hampir setiap hari aku bercerita padanyer..semua masalah aku luahkan padanyer..Blog ni lah pendengar setia aku..tapi sekadar mendengar je lah..tak mampu bersuara pun..aku tetap sunyi..
nak bercerita pada family, aku segan..walaupun darah daging sendiri tapi aku tetap malu. bukan semua cerita @ masalah aku boleh kongsi dengan family..ada hal2 personal yang tak dapat aku luahkan pada family..tak berdaya rasanyer..berat mulut ni..jadi aku diamkan saje..tu yang menambahkan lagi beban kesunyian aku..
kalau dengan Si Dia pun sama jugak..ada ke, tak ada ke macam sama je..bukan senang nak berkongsi cerita @ masalah dengan Si Dia..tambah pulak dengan hubungan yang macam ni..status yang tak tahu macamne..ibarat di luah mati mak, di telan mati bapak..sunyi aku..
kalau aiman pulak, aku tak sampai hati nak tambah beban dia..memang dia budak yang baik..selalu share cerita & masalah dengan aku tapi aku kesian..dia baru je operation hari tu..sakit pun tak hilang lagi..tak akan aku nak tambah lagi penderitaan dia..takot tak tertanggung pulak dia..lebih baik aku diamkan jugak..rasa sunyi tu makin terasa..
dengan sape aku nak bercerita?? dengan sape aku nak berkongsi masalah?? dengan sape?? ada ke yang sudi??
mungkin takdir aku dilahirkan untuk hidup dalam kesunyian untuk selamanyer...aku kesunyian....huhuhuhuhuhuhuhu...

Lonely..i'm so lonely
I have nobody
To call my own
I'm so lonely, i'm mr. Lonely
I have nobody
To call my own
I'm so lonely


salam kesunyian....
SaiF'4eveR
17 March 2009 | 1 KoMeN |

1 KoMeN:

  1. Alaz's Alang
    Mar 19, 2009, 5:10:00 PM

    saif........abg kan ada??..saif boleh luahkan kepada abg kan.....tabahkan hati k...n jaga diri

Post a Comment