twitter

sayu hati aku bila terbayangkan jagung rebus. manakan tidak, jagung rebus membawa seribu kasih sayang kepada aku..huhuhuhuhu
semalam aku baru je sebut depan mak pasal jagung rebus. aku bagitau yang aku terasa macam 'mengidam' nak makan jagung rebus. ingat nak beli kat depan simpang rumah aku tu. tapi mak kata dah tak jual dah. dah lama tak ada gerai tu...
aku jawab..."TAK APALAH MAK. BENDA DAH TAK ADA.."
aku terus diam & buat macam biasa. malas nak layan sangat rasa 'mengidam' tu...lagipun aku tak nak susahkan mak..
tapi hari ni, time aku balik keje ada jagung mentah kat dapur. aku tanya mak nak buat apa dengan jagung tu..
mak jawab.."SEMALAM KO KATA NAK MAKAN JAGUNG REBUS. MAK BELI KAT PASAR PAGI TADI. NAK TUNGGU PASAR MALAM ESOK, TAKOT HUJAN PULAK.."
terasa sebak & sayu aku dengar kata2 mak tu. aku tak sangka yang mak sanggup cari jagung mentah semata2 untuk memenuhi keinginan anaknyer ini..bukan itu saje mak rebuskan sekali untuk aku jagung tu..terasa kasih sayang yang mak berikan itu menyentuh hati & nuraini aku ni walaupun hanya dengan setongkol jagung rebus..betapa mak memahami isi hati anaknyer ini..hanya kerana jagung rebus, mak sanggup cari & merebusnyer untuk aku..terima kasih mak..
hhhmmmm...entah bila agaknyer aku dapat memenuhi hasrat yang mak pendam selama ini..aku berdoa agar aku sempat memberikan segala kebahagiaan & kegembiraan buat mak..juga sempat membalas jasa & pengorbanan mak selama ini..insyAllah..
malam ni tekak aku tidak lagi terasa 'mengidam' untuk makan jagung rebus. mak dah pun rebus untuk aku.. terima kasih mak.. sayang mak selamanyer.. mmuuaahh...
SaiF'4eveR
16 March 2009 | 0 KoMeN |

0 KoMeN:

Post a Comment