twitter

semalam Valentine Day datang lagi..& aku masih seperti ini..sepi tidak berteman..hehehehehe..
biarpun kesunyian menyelimuti tebal diri ini, aku tetap ingin mengucapkan 'hepi valentine's day' kepada semua yang menyambutnyer..pada yang beragama islam, kita TIDAK DI WAJIBKAN untuk meraikannyer kerana ini bukan tuntutan agama..harus ingat tu..!!..
eerrmm...cinta..??..apa itu cinta..??..ada apa dengan cinta..??..
secara personalnyer, aku menganggap cinta adalah 1 perhubungan suci yang lahir & terjalin antara 2 pasangan kekasih yang setuju untuk bersama2 mengharungi susah, senang hidup berdua..bersulamkan kebahagiaan, berteraskan keikhlasan & berpaksikan kepercayaan..indahnyer percintaan jika itu mampu dimiliki oleh kita semua..
namun pada aku, di saat aku sedang menaip entry ini, hati aku masih kosong (saje nak bagitau..hehehehe..)..kasih belum bersemi, sayang belum berkembang & cinta belum mewangi..sejak dari peristiwa itu, masih belum ada lagi cinta suci yang mampu membuai lembut hati & perasaan aku ini..entah kenapa..biarpun luka lepas sudah sembuh sakitnyer namun parutnyer tetap kelihatan..& disebabkan itu, aku merasakan cinta semakin menjauh dari hati ini..cinta semakin pudar warnanyer dari jiwa ini..
@ ia hanya perasaan aku semata2..entah la..aku sendiri keliru yang mana 1 jawapannyer..
biarkan saja..mungkin ini jalan takdir aku..mengagumi tanpa dicintai..aku pasrah...
Terimalah kata-kata seorang ahli sufi iaitu Rabiatul Adawiah sebagai renungan bersama....

“Cintakan manusia itu tidak mewujudkan kebahagian yang abadi untuk seseorang insan , kerana ia tidak kekal , cintakan manusia seringkali membuatkan seorang itu gagal , kecewa , menderita dan terseksa, oleh itu tidak ada suatu cinta pun yang dapat membuahkan kebahagiaan dan kenikmatan yang kekal abadi kecuali cinta kepada pencipta manusia itu sendiri.”
Renung-renungkan..
salam kesunyian..
pada yang pernah brtakhta di hati ini..semoga berbahagia & gembira hendaknyer..
*Pagi semalam YM dengan adik yg study di oversea..Thanx luangkan masa..abg di sini ikhlas mendoakan kejayaan adik..belajar rajin2..jaga diri elok2 k..
SaiF'4eveR
15 February 2009 | 1 KoMeN |

1 KoMeN:

  1. zyrawky
    Jan 26, 2011, 11:55:00 AM

    bro, muka ko hensem body pun taf...cari awek barula...toksah layan kenangan lame...bekas parut yg nyata boleh dihilangkan gune bio-oil atau bedah...mcm tu jugak parut dlm hati ni...ko kena tau teknik n cara je...

Post a Comment